Koh Phangan - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Koh Phangan - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Koh Phangan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

10 Maart 2010 | Thailand, Koh Tao

9 mrt
Vanmorgen vroeg opgestaan want de taxi vertrekt om 9 uur naar de haven. Na een boot tochtje van ongeveer 2 uur kwamen we aan op Koh Phangan. Een drukte van taxi chauffeurs die allemaal staan te roepen. Wij lopen door en gaan op een rustig plekje onze rugzakken uit hun bagage zakken halen en lopen naar een cafeetje voor wat drinken en bedenken wat we gaan doen. Nog even naar de apotheek, heel grappig….vanuit het café kan je ook via een schuifdeur naar de apotheek. Ik had al zalf, ontsmettingsmiddel, en pleisters voor een brandwond op mijn hand, wat nu gelukkig is genezen. En nu dus pillen en zalf voor mijn zonneallergie.

We zochten een taxi maar voor minder dan 1200 bht is er geen te krijgen, we gaan dus met een man mee die eerst langs huis moet om een meer ervaren broer ofzo op te halen aangezien het een hobbelige weg door het oerwoud is. Na een uur kwamen we aan bij Mai Pen Rai……wat een sfeertje, zo relaxed, hangmatten chill plekken met dikke matrassen en heerlijke kussens, alles is van hout, lampionnen in de bomen, je zit aan tafels met je voeten in het zand. Het klotsen van de zee op de achtergrond. Weer zo´n paradijs waar je gewoon heerlijk alles rustig aan moet doen en genieten.

Ons strandhuisje is echt helemaal te gek. Hemelbed met klamboe, badkamer helemaal van steen en grind met stapstenen op de grond. Planken met hier een daar een kier waardoor je zo op het zand kijkt. Er is een winkeltje waar je 2e hands boeken kan halen en nog meer ouwe meuk, speelgoed wat misschien al 10 jaar op de plank ligt. We hebben in iedergeval kaarsen gekocht en een hangmat (nieuw), Roel heeft hem direct op onze veranda gehangen en ligt er nu in met een biertje in z’n hand. Kaarsje aan en de klotsende golven op de achtergrond….wat wil een mens nog meer.

We zitten hier in een National Park, en in een riviertje naast het restaurant leven de grote hagedissen van 1,5 meter lang. Internet gaat via een satelliet telefoon, want gewone telefoons hebben hier geen bereik. Stroom wordt via een aggregaat geleverd en gaat om 11 uur s’morgens tot 4 uur s’middags aan, en van 6 s’middags uur tot 12 uur s’nachts. Vandaar de kaarsjes :-)

Voor morgen hebben we een 4 wheel drive gehuurd om naar een olifanten camp te gaan en onderweg de watervallen mee te pikken.

10 mrt
Vanmorgen de jeep opgehaald en na een rit over de hobbellige zandweg van een uur eindelijk op normale wegen de weg naar paradise waterfall genomen. Daar aangekomen zei een heel oud mannetje dat er geen water was en dus ook geen waterval. We hebben dus maar een colaatje genomen.

Op de terugweg hebben we de olifanten safari gedaan. Heel indrukwekkend hoe die grote beesten in slow motion over smalle paadjes wandelen. Al met al een leuk ritje. Daarna nog even het havendorpje ingeweest en een Hammock , en wat dingetjes gekocht.

Terug op het ressort hoorden we dat er erge droogte was geweest en dat er daarom geen water in de watervallen is, en de bron is ook zo goed als leeg. Koh Tao had helemaal geen water meer, en dus heeft het leger met grote tankers en enorme slangen water uit de waterval van Koh Phangan hier bij het ressort gehaald om het eiland van water te voorzien.

We hebben hier ook maar 1 extra nacht geboekt zodat we morgen de hele dag lekker kunnen luieren, snorkelen of met een boot een tochtje kunnen maken. We zien wel weer wat de dag ons brengt.

Heel veel liefs en tot het volgende verslag.

• 10 Maart 2010 - 17:03

Pa En Lusa:

Gefeleiciteerd met je knappe dochter die heeft nu ook haar rijbewijs, zou er maar een biertje op nemen, en lekker genieten in jullie hangmat,liefs

• 11 Maart 2010 - 01:40

Yvon:

Hai ,vond t leuk om te lezen. Echt mooi joh. Nou nog veel plezier daar en geniet er lekker samen van. Groetjes Yvon en kids

• 11 Maart 2010 - 06:30

Roel & Toety:

Even een berichtje voor Samantha
    Gefeliciteerd met je rijbewijs, SUPER !!!!!
    Kan je nu ook lekker rond crossen.

liefs Pa en Toety