Het zit er op - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Het zit er op - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Het zit er op

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

23 Maart 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal.

Onze vakantie van dik 3 weken zit er op. Gisteren hebben we gewoon lekker laat uitgecheckt dus konden we onze spullen in onze kamer laten. Eerst lekker laat opgestaan (11:30) toen zijn we nog een beetje rondgewandeld en Roel is nog even naar de kapper geweest. Nog een laatste kadootje en wat T shirts gekocht. Daarna zijn we lekker gaan douchen en hebben langzaam aan onze tassen gepakt. We hebben een extra koffer gekocht voor de souvenirs, we zijn helemaal geinspireerd dus de tuin krijgt een metamorfose.

Om 17:00 uur gingen we uitchecken en
Roel heeft de tassen en koffers gewogen....valt mee...haha we hebben nog 4 kg over van 60 die we samen mochten mee nemen, en we gingen met 26 kg weg. Een taxi gepakt en ruim op tijd op de airport aangekomen, we hadden de avond ervoor al online ingecheckt en de stoelen voor beide vluchten kunnen kiezen.

In Dubai om 00:45 geland en het duurde een uur voor we door de douane heen waren, weer een taxi gepakt naar het hotel en een paar uurtjes geslapen want we wilden nog even in Dubai rondlopen. We liepen richting de haven en daar lagen allemaal taxi bootjes en een man bood aan om ons een uurtje rond te varen. Aagezien we niet veel tijd hebben en dus geen grote dingen kunnen ondernemen hebben we dat gedaan, en zo zien we in korte tijd toch nog wat leuke dingen van Dubai. vanaf de boot zagen we een winkelstraatje dus daar zijn we ook nog doorgelopen. Uiteraard een T shirt en een Kashmir sjaal gekocht. Winkels met hele mooie stoffen, sjaals, met kralen bewerkte muiltjes, burka's met kralen hoofd versieringen heel mooi allemaal.Een man nam Roel mee de winkel in en hij kreeg een sjeik outfit aan en ik een burka bewerkt met blauwe kraaltjes.

Nu zitten we op het vliegveld te wachten en is het inmiddels 13:10 dus nog ongeveer 1 uur en 3 kwartier wachten.

Nu zit onze vakantie er op, we hebben ontzettend veel meegemaakt en gezien, en heel veel leuke dingen gedaan.
Hoogte punten van onze vakantie?.... Ik kan niet iets specifieks opnoemen, ik vond alles even geweldig, overal waar we geweest zijn was super en hebben we ons goed vermaakt.
Het drukke en chaotische maar super gezellige Bangkok.
Het rustige en relaxte van de eilanden,met de mooiste stranden.
Het beach huisje op Koh Phangan, waar je door de kieren van de vloer heen keek.
Het Guesthouse in Hua Hinn van Teakhout een voormalig visserhuisje.
De aapjes op de heuvel bij de tempel in Huan Hinn.
Het rond crossen op ons gehuurde motortje op Koh Samui.
De olifanten rit.
Het crossen over eigenlijk onbegaanbare wegen op Koh Phangan.
Het scheuren van de tuk tuks door Bangkok ( wat me menige hartverzakkingen kostte)
De vele tempels die we hebben bezocht.
De lange rit naar de Floting market, en zelfs het duwen van de taxi naar de overkant op de snelweg.
Alles was even leuk en hebben we zekers van genoten...

Zouden we weer naar Thailand op vakantie willen?
Jazekers want er zijn nog dingen die we absoluut nog willen doen en zien.

Nou..we hopen dat iedereen heeft genoten van onze verhalen. Wie weet volgt er ooit een volgend reisverlag.

Iedereen tot ziens in Nederland.
liefsssss Roel & Toos XXXX

• 23 Maart 2010 - 10:12

Femke:

Vond het spannend om te lezen, en gelukkig hebben jullie het super leuk gehad!
    Wanneer begin je precies weer? Woensdag!?
    Hoop je snel weer te zien!
    En bij te babbelen haha.

Liefs

• 23 Maart 2010 - 14:37

Anna&Wes:

Hooi hooi.

Alles gaat dus goed als jullie nog een tuin zoeken om je te vermaken haha wij weten er wel 1:P:P

nou gelukkig hebben jullie het naar je zin gehad en zoals we hebben gelezen veel leuke dingen gedaan.

wij zijn nu op dit moment lekker in de tuin bezig het is hier nu 17 graden en het zonnetje schijnt.

nou een hele goede vlucht en tot vandeweek bellen jullie even als jullie thuis zijn....

groetjes ons

• 23 Maart 2010 - 22:27

Pa En Lusa:

welkom terug in nederland daar is het nu ook mooi, en we zijn benieuwd naar jullie verhalen,en leuk om jullie weer te zien liefs

• 31 Maart 2010 - 17:04

Youetta: