Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

29 November 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Inmiddels hebben we internet, en zitten we in Kanchananburi.
Eerst nog het vervolg van de 1e 2 dagen in Bangkok.

Zondag ochtend hebben we een tuktuk naar Siam Square genomen. Een heel groot winkel centrum met honderden winkeltjes, leek wel een beetje op de beverwijksemarkt maar dan 7 verdiepingen hoog. Eigenlijk hebben we de hele dag winkeltjes gekeken:-)
Overal zie je nog wel de overblijfselen van het hoge water, Zandzakken liggen nog steeds voor de winkels. Waar wij zaten was het water inmiddels al weg.
We zijn met de taxi weer naar het hotel gegaan en hebben ergens bij een eetkraampje nassi laten maken.

De volgende dag weer vroeg op want we zouden met de trein naar Kanchananburi. Helaas kon de taxi niet bij het station komen vanwege de file. We werden dus bij de metro gedropt en van daaruit zouden we dus verder moeten, maar daar zeiden ze dat we dus weer terug moesten naar Hua Lampong treinstation.
We hebben toen maar de Taxi genomen naar Kanchanaburi. Onderweg zagen we wel veel ondergelopen straten en zelf reden we ook door rivieren leek wel. Best confronterend en triest om te zien dat mensen tot aan hun liezen door het water lopen, overal vuil op de wegen schoolkinderen die staan te wachten om met de bus mee te kunnen.
Onze taxi moest op een gegeven moment toch omkeren om om te rijden want het water was te hoog. Af en toe knepen we hem best wel.
Na 3 uur kwamen we dan eindelijk aan bij Bleu Star Guest House.
Super gezellige sfeer en weer een Cozy huisje net als in Hua Hin vorig jaar.

Vanavond doe ik verslag van de Bridge over the River Kwai.