Blue Star Guesthouse - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Blue Star Guesthouse - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Blue Star Guesthouse

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

29 November 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Gisteren overdag zijn we eerst een eindje gaan lopen om de boel een beetje te verkennen. Onderweg bij een engelsman die zich net aan het scheren was, 2 fietsen gehuurd en zijn we naar de Bridge over the River Kwai gefietst. Al met al maar 2,5 km.
Best indrukwekkend allemaal uiteraard zijn we er over heen gelopen en wat foto's geschoten. Daarna nog even naar Het Jeaath War Museum gegaan. De naam Jeaath is afgeleid van de landen die hebben mee gewerkt aan de bouw van de brug en hier de meeste slachtoffers hebben gelaten. De naam Death werd als taboe beschouwd vandaar de naam Jeaath. Van Japan-Engeland-Australie-Amerika-Thailand en Dutch nederland. Jammer dat het niet zo goed wordt onderhouden maar ja wie heeft er ook zin om te stoffen met dit klimaat.

Op dit moment vind er een festival plaats, dit is elk jaar rond dezelfde tijd dus we hebben geluk. Eerst hebben we de fietsen terug gebracht en omgeruild voor een scooter (beetje warm om te fietsen)
Sávonds zijn we naar het eten weer terug gegaan want er zou een licht en muziek show zijn. De brug was helemaal verlicht. Bij een restaurant aan de bar gezeten om hier naar te kijken, ze deden een stukje oorlog na met soldaten geweerschoten, en helikopter geluiden. Aan het eind kwam ook de trein langs en liepen de krijgsgevangenen met zwaaiende vlaggen over de brug en was er vuurwerk. Heel mooi om te zien en ook weer erg indrukwekkend. Daarna over de markt met kermis gelopen die ontzettend groot was. Na een uur lopen waren we nog steeds niet aan het eind. Hier een zacht kussentje gekocht want de kussens hier zijn voor mij veel te hard.

Vandaag(29 nov)zijn we met de scooter een stuk gaan rijden en zijn we naar de "Oorlogs begraafplaats" gegaan.
Als je daar staat is ook dit weer erg indrukwekkend dat al deze veelal jonge mannen waaronder 1800 nederlande mannen liggen begraven. Veel meer dan graven is er niet te zien maar wel mooi om er geweest te zijn.
Ook nog even naar "Koapoon Cave Temple"gegaan.
Deze grot werd in de 2e wereld oorlog door de jappen als ziekenboeg gebruikt.
Deze grot bestaat uit negen kamers die allen alleen met kaarsjes verlicht zijn. Beetje eng want je zag geen hand voor ogen en ook hier werd weinig aan onderhoud gedaan best zonde.

Net het scootertje terug gebracht en een praatje gemaakt met de eigenaar, aardige mensen.

Tot het volgede verslag.

• 30 November 2011 - 11:34

Wesley, Anna, Yinte:

Hallo oma en opa, er staan foto's van mij op oma's facebook.
    Zo hoeven jullie me niet te erg te missen...
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal ondernemen!
    Geniet ervan.
    Heel veel liefs,

Wesley, Anna en Yinte

• 30 November 2011 - 12:28

Alex:

Die begraafplaats is erg indrukwekkend!

• 04 December 2011 - 16:29

Margo:

Leuk om te lezen, maar te warm om te fietsen.......?
    veel plezier!