Hollanda Montri Guesthouse. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Hollanda Montri Guesthouse. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Hollanda Montri Guesthouse.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

06 December 2011 | Thailand, Chiang Mai

Het is een aantal dagen geleden dat ik wat heb geschreven omdat de internet verbinding steeds slecht was, dus ik moet een beetje graven. Gezien we de dagen een beetje kwijt zijn.

We hebben dus een scootertje gehuurd en daarmee zijn we de boel wezen verkennen.
Graag wilden we naar de parasol fabriek en zilver en zijde fabrieken gaan. Onderweg kwamen we een soort van houten dorpje tegen waar allemaal antiek in uitgestald stond, ook buiten stonden de mooiste dingen. Zonde eigenlijk hoe dat allemaal slecht onderhouden wordt en dat het gewoon met weer en wind buiten ligt en staat. Ze hadden echt de meest prachtige dingen, van uitgesneden boom wortels tot mooie antieke stoelen tafels en zelfs trapleuningen.

We zouden naar een leer fabriek gaan maar dat was meer een tassen en schoenen groothandel met de meest vreselijke dingen. Maar.....buiten was een kraam met vreselijke lekkere wafels met chocolatchips. hmmm was best smullen.

Daarna gingen we verder scooteren en kwamen we bij de parasol fabriek. Heel leuk om te zien hoe deze gemaakt worden. De 1 splijt de bamboe in stokjes, de ander schaaft ze mooi glad en weer een ander maakt de gaatjes. Zo gebeurt dit allemaal gewoon met de hand.
Ik kreeg een mooie schildering op mijn t-shirt van 2 vlindertjes, best grappig.

Op de terug weg gingen we nog bij een zijde winkeltje langs, we hebben daar een mooie laken set gekocht.
De verkoper liet ons ook mooie perzen zien, en haalde alles uit de kast om ons een tapijtje aan te smeren, maar ja voor minder dan 450 euro had hij geen kleedje voor ons. En hoe neem je zo'n ding mee...nou daar had hij ook een oplossing voor...die kon hij gewoon opsturen... haha.

We zijn maar snel naar de guest house terug gegaan want het werd al donker.

• 06 December 2011 - 21:29

Samantha:

Hey pa en Toety,
    het erg leuk om alle culturele uitstapjes te zien ;).
    Veel plezier en geniet er van!

Groetjes Samantha

• 07 December 2011 - 10:14

Heleen:

Hoi, ik ben weer in Nederland en aan het werk. Wat is het daar allemaal prachtig zeg.
    Volgende keer wil ik met jullie mee.....
    Liefs Heleen
    PS Met Jes en Zayneb gaat het beter

• 07 December 2011 - 15:37

Toety & Roel:

Hoi heleen, ik heb geen email adres van je dus moet maar ff zo.
    goed te horen dat het met Jes en Zayneb weer goed gaat.
    Vraag wes anders naar mijn email dan kunnen we even mailen.