Eiland Koh Kood - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Eiland Koh Kood - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Eiland Koh Kood

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

16 December 2011 | Thailand, Bangkok

De 2 nachten in ons Backpackers Pool Villa zijn goed bevallen, veel hebben we niet gedaan, gewoon lekker chillen bij het zwembad en aan het strand.

Vanmorgen zijn we om 9:15 opgehaald door de taxi die ons naar Bang Bao pier bracht, vanwaar we met de speedboot naar Koh Kood gaan. Scheuren over het water met een 200pk motor. Kei harde klappen op het water waar een hernia patient niet blij mee zal zijn. Eerst gingen we nog wat mensen afzetten op Koh Mak en toen moesten we nog 40 minuten varen naar Koh Kood.
Ons resort het"Koh Kood resort" hoe toepasselijk, heeft een eigen aanlegsteiger en ligt in een baai, waar wij en nog 2 anderen werden afgezet. Vanaf de boot brachten 2 jongens onze zware rugzakken naar de receptie, toen we onze sleutel hadden gekregen brachten ze onze rugzakken helemaal naar ons huisje. Een schattig cozy huisje met een rieten dak, een bed met klamboe, en een soort buiten douche. Met uitzicht op de oceaan. Een heerlijk robinson gevoel. Bij de receptie hebben we een scooter gehuurd en zijn de boel wezen verkennen. Dit eiland heeft bijna geen verkeer en soms gaat de verharde weg over in hobbelige zandpaden. Wel heel spannend af en toe want de bulten waren niet mis en soms had ons scootertje best moeite om boven te komen. Onderweg gingen we bij een waterval kijken, ook hier hield de weg in eens op en moesten we ons scootertje laten staan om 1,5 km door de jungle te lopen over een droge rivier bedding. Hier waren nog meer mensen en sommigen zwommen in het water. Hier heeft roel een lekkere douche genomen onder de waterval. We gingen op zoek naar de andere waterval maar doordat niet goed was aangegeven konden we hem niet vinden en kwamen we uit bij een vissersdorpje op palen in het water.

Terug in het resort hebben we even een uiltje geknapt, helaas werkt hier de airco maar van zes uur sávonds tot s'morgens 6 uur. Gelukkig was er wel een ventilator voor een beetje verkoeling.
Morgen gaan we lekker relaxen aan het strand op een heerlijk strandbedje.

Hier in dit resort wilt iedereen het je zo aangenaam mogelijk maken, integenstelling tot ons vorige resort. Je wordt hier op je wenken bediend, helemaal goed want dat is ook wel een keer lekker.
Vanmiddag gingen we even op een strandbedje zitten naar de zee kijken onder het genot van een ijsje, kwam er gelijk een jongen met handoeken aan. Nou...helemaal super toch?

Als ik morgen niet te moe ben schrijf ik nog een verhaaltje.

• 20 December 2011 - 12:39

Heleen:

Hé Tarzan en Toos geniet er nog lekker een paar daagjes van!

kus Heleen