Laatste dag in Bangkok en eerste dag in Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Laatste dag in Bangkok en eerste dag in Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Bangkok en eerste dag in Vietnam

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

30 November 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

29 November.
Nou onze laatste dag in Bangkok zouden we eigenlijk gaan fietsen met de organisatie van Co van Kessel, maar we kwamen tot de ontdekkiing dat de adapter van het note bookje kapot was, en ja we kunnen natuurlijk niet zonder. Dus zijn we op pad gegaan om een nieuwe te scoren. Na een tijdje winkel in en winkel uit geweest te zijn moesten we toch bij het MKB center zijn. Gelukkig na lang zoeken en van winkel naar winkel gestuurd te zijn vonden we er eingelijk één.
Nog even koffie gehaald en toen weer terug naar Kao San Road waar we nog wat hebben gegeten. Bij het hotel een taxi geregeld en de wake-up call om vier uur 's ochtends. We hebben nog door wat straatjes gewandeld die we nog niet hadden gehad en daarna vroeg naar bed gegaan.

30 November.
Gelukkig had ik zelf nog voor de zekerheid de wekker gezet want de wake-up call kwam pas toen wij al gedouched hadden. 20 minuten te laat dus. Nadat we hadden uitgechecked kwam de taxi ons om 5:00 uur ophalen om naar het vliegveld te gaan. We hebben maar direct onze bagage ingechecked en zijn een MacDonnald ontbijtje gaan halen. Gelukkig konden we op tijd boarden en na een uur en 10 minuten vliegen kwamen we in Ho chi Mihn aan. Gelijk de 1e de beste taxi naar ons hotel genomen, wat een chaos is het verkeer hier zeg, we dachten dat bangkok druk was maar hier is het nog erger, hele hordes scooters en iedereen toetert en rijd door elkaar, volgens mij zijn hier geen verkeersregels en doet iedereen maar wat, het verbaasd me dat we nog geen enkele ongeluk hebben zien gebeuren. Nadat we ons hadden geïnstalleerd, hebben we eerst een dutje gedaan want we kwamen wat uurtjes te kort omdat het best lastig is om in slaap te vallen met de herrie op Rambutri Road.
Bij de receptie hebben we 2 tickets voor de Water puppet show besteld en 2 excursies geregeld voor morgen en overmorgen.
Hier vlakbij om de hoek is de BenThan Market, een grote overdekte markt waar weer van alles te koop is. Ook weer een chaos want iedeen houd je tegen en vragen wat je zoekt en iedereen heeft van alles voor je. We zijn daar maar snel weg gegaan en buiten wat rond gewandeld en in een soort kleine Mall geweest wat niet veel aan was. Terug bij het hotel hebben we ons omgekleed om naar de Water Puppet Show te gaan. Dit wat best leuk om gezien te hebben alleen verstonden we er niets van. Daarna een taxi naar de rivier genomen om wat te eten maar uiteindelijk zijn we op de 20e verdieping van een hotel bij een Grand Cafe op het buiten terras beland, met een heel mooi uitzicht op de rivier waar dus de boten liggen waar we eigenlijk wilden eten, maar goed we zijn hier nog wel even dus dat komt nog wel. Nu weer lekker naar bed en gezond weer op.

foto's volgen nog.

• 01 December 2012 - 00:13

Lusa En Pa:

zo wereldreizigers, ziet er goed uit. inmiddels vries het hier, morgen gaan we sinterklaasfeest vieren en zondag gaan we naar jullie dochters verjaardagen.... dus een feestweekend. veel plezier wij kruipen nu ons warme bedje in, boven is het brrr koud... echt winter, de schaatsen kunnen binnenkort uit het vet?? jullie nu eerst maar lekker genieten.toetie,een leuke snuffel opdracht, misschien zie je tipische leuke knoopjes , voor op kleding??? zou leuk zijn... maar vooral genieten van het mooie weer en al het goede. liefs pa en lusa