Saigon Mall & China Town - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Saigon Mall & China Town - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Saigon Mall & China Town

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

05 December 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Nu moet ik even denken wat we gisteren hebben gedaan, omdat we al best veel gedaan hebben en ik een dag achterloop met schrijven.
Gisteren zijn we met de taxi naar Saigon Mall gegaan, dit is klein winkelcentrum wat niet echt veel aan was. We zijn lekker wandelend op ons gemakkie langs de rivier richting de Sky Tower gegaan. Daar wilden we graag naar boven om van het uitzicht te genieten en misschien wat te drinken. Op de 49e verdieping had je een heel mooi uitzicht over Ho Chi Minh stad en de Mekong rivier. Van zo'n hoogte kan je goed zien waar ze aan het bouwen zijn. Ongelofelijk hoe groot de stad is, zo ver als je kan kijken zie je alleen maar huizen, flats, hotels en kantoorgebouwen. Mooie en minder mooie gebouwen en ook heel veel vervallen gebouwen. Op de 50e verdieping hebben we een echte hoge high tea gedaan. Ook hier snappen ze niet dat sommigen suiker in hun thee gebruiken en dan nog vergeten ze je een lepeltje te geven. Ook hier moet je dus weer om vragen.

Vandaag 5 december zijn we eerst naar China Town gegaan. Ondanks dat ik me niet echt fit voelde. Ik had denk ik de zalm filet beter kunnen laten staan bij de high tea. Maar goed al met al duurde het ongeveer een half uurtje voor we in China Town aankwamen, we hadden niet gedacht dat het zo ver was.
Er was 1 centraal gebouw waar alles per soort verkocht werd. Soort afdelingkjes zeg maar. Grote kramen met tassen, stoffen, sjaaltjes, sieraden enz enz, met hele smalle loop paadjes waar iedereen gewoon in het pad staat en overal moet je als het ware langs kruipen. Wat een drukte.
We zijn niet al te lang gebleven want ondanks de cola bleef ik toch steeds last van buikpijn houden. In het hotel even een dutje gedaan. Na het eten heeft roel zijn sinterklaas kadootje uitgepakt, de mijne had ik al uitgepakt want die scheen voor ons vertrek wel handig te zijn. Een weegschaal haak om je rugtas te wegen.( Verry handy sinterklaas). Roel is erg blij met zijn shirt wat hij morgen gelijk aandoet als we onze reis gaan vervolgen naar Cambodja. Bij deze: Sinterklaas heel erg bedankt.

• 05 December 2012 - 17:04

Lusa En Pa:

dus sinterklaas kwam ook bij jullie ,leuk, maar volgens jullie foto drie met een heleboel bootjes.en dus ook een heleboel kadotjes.
    gelukkig was die het weekend in arnhem en wij kregen van de goed heilig man een mooi kadotje een weekendje naar lanaken ,maastricht en luik. heb er wel zin in. als ik jullie verhal zo lees en de foto bekijk dan denk ik jonge jonge wat een reis wat een andere wereld, , maar ook zou je niet een helm kopen??? de daken van plaat zakken her en der goed door en dan ook nog belasten met marktkraamspullen. geniet nog lekker van deze sinterklaasdag en de mooie reis, ze verwachten vanavond sneeuw een het weekend 10 cm. ook leuk...... liefs pa en lusa