Koh Lanta - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Koh Lanta - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Koh Lanta

Door: Toety & Roel

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

21 December 2012 | Thailand, Phi Phi Don

Heel leuk om te zien dat er toch een heleboel mensen ons volgen en hun reactie plaatsen. En Oke we zijn dus nog niet getrouwd, maar we hebben alvast geoefend voor de foto shoot.
Inmiddels is het de 21e, gisteren op Koh Lanta aangekomen en omdat onze note niet meer wil opladen hebben we dus geen tijd gehad om eerder een verslag te maken.
Koh Lanta is weer een heel ander eiland dan Koh Phi Phi, de laatste 2 dagen op Koh Phi Phi hebben we alleen maar geluierd en een beetje rondgehangen en foto's gemaakt omdat Roel verbrand was hebben we toch maar afgezien van de eilanden tour.
Koh Phi Phi zou het mooiste eiland moeten zijn, daar hebben wij zo onze twijfels over want voor ons was Koh Kood het mooiste eiland. En in tegenstelling tot KPP kon je ook met een scooter het eiland verkennen en een beetje rond toeren. Op het ressort waar wij zaten was alleen dat ressort en meer niet, wel werd elke avond een vuurshow gegeven dat was het enige vermaak.

Hier op Koh Lanta is het wel anders, het leeft meer en er zijn winkeltjes, alles is wel hetzelfde maar wel gezellig. Overal langs de weg zijn wel leuke barretjes. Onze kamer is echt super mooi en schoon met een groot bed. En AIRCO. is ook wel even lekker als je van een hutje op een strand komt met een ventilator en waar alleen maar stroom van 18:00 tot 06:00 is. Er is een zwembad, en een mooi strand. Het ontbijt is ook goed verzorgd en is in buffet vorm, ook wel lekker luxe.
We hebben een scooter voor 3 dagen gehuurd zodat we lekker rond kunnen toeren, op dit moment is het niet echt zonnig dus zijn we naar een viewpoint gereden en naar Old Town geweest. Op de pier naar de vissersboten wezen kijken. Ook zijn we naar de kapper geweest, Roel heeft zijn haar laten knippen, heel grappig mannen moeten achterom aan het eind van een steegje naar de mannelijke kapper en ik kon voor in de zaak mijn haar laten doen. Heb het weer mooi donker bruin laten verven. Een echte wasbak zoals in nederland hebben ze hier niet, ik moest op een soort tafel liggen en daar stond een bak onder mijn hoofd, ik kreeg een soort lederen lap onder mijn hoofd over mijn schouders en buiten deed een man de kraan aan en werd mijn haar gewassen met ijs koud water. Droogfonen verven en daarna weer wassen met koud water. Daarna heb ik mijn haar maar zelf droog gefond want de kapster wist niet hoe het moest, beetje lak en het zat weer ff goed want het begon te regenen. Nu hebben we beiden mooie haartjes en zijn we klaar voor de kerst.

Vanmorgen zijn we ook nog naar Irie een rastaman verderop gereden want Roel wilde een tas laten maken, ja ja jullie lezen het goed! ROEL laat een tas maken. Een zogenaamde cowboybag voor zijn camera. We waren er gisteren om een schets te maken en dingen bespreken wat roel wilde, en vandaag ging het over de prijs. Zondag gaan we kijken hoe het er mee staat en hoe lang de schouderband moet worden.
Ook zijn we een kleermaker gaan zoeken die mijn broek kan copieren. Uiteraard een lekker pannekoekje laten maken.
Morgen zullen we wel zien wat de dag ons brengt.

Dit keer zonder foto's helaas want op de hotel computer kunnen we geen foto's uploaden.

• 21 December 2012 - 22:47

Lusa:

Het schiet al weer op,al bijna kerst. ben ook erg benieuwd wat we dan te zien krijgen van jullie.
    Wij hebben vandaag wat kleine kerstkadotjes gekocht. en vandaag van een lekker kerstetentje op de fitness genoten was erg gezellig. Je vader wilde gisteren wat uit de grijze container halen.en gleed er bijna zelf in .omdat die over de rand een glee, nu heeft die of zijn rib gebroken of gekneusd. een beetje pijnlijk, moet ik hem mar extra verwennen. Morgen gaan we naar Grada en Leo , zijn veertig jaar getrouwd. Een verrassingetentje in Oegstgeest.
    Jullie een goed weekend, en hopelijk stopt ook daar de regen , en voorzichtig met de zon, verbranden doet au. lekker een yoghurt badje nemen.is lekker verzachtend. Maar in ieder geval veel plezier en blijf maar even oefenen met trouwfotos,en verliefd kijken en wezen. oefening baat toch kunst zeggen ze toch>> alle goeds en liefs Lusa en Pa