Pesona Guesthouse - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Pesona Guesthouse - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Pesona Guesthouse

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

01 December 2014 | Indonesië, Batavia

Vandaag is dan de laatste dag in Jakarta. De afgelopen 4 dagen waren echt super hier. We zijn heel hartelijk ontvangen door Mel en Ibu Nana. Wat een lieve mensen. Ze doen hun best om het je naar de zin te maken en helpen je waar ze kunnen, geven je advies wat leuk is om te doen in de omgeving en wat je beter niet kunt doen. Gisteren wilden we naar Central Park Mall gaan maar dat raadde ze af omdat het meer dan een uur rijden was en lang niet zo mooi als P.I.M.

Er zijn maar 3 kamers en zelf wonen ze beneden, hun dochter, ze is 15 en deelt samen met haar nichtje een kamer. Ook heel lieve meiden. Het personeel woont ook hier in het huis. De kokkin beneden in een kamer en de jongens hebben aan de achterkant een kamer met balkon.
Het personeel is ook heel lief en je merkt dat Mel en Nana goed zijn voor hun personeel. Elke week komt er een Engelse lerares om de 4 jongens die hier werken engelse les te geven. Zo hebben ze nog een chauffeur, kokkin en een schoonmaakster. Als je iets wilt hoef je het maar te vragen en ze doen hun best om het te regelen.

Wat erg leuk is hier is dat je veel mensen ontmoet uit verschillende landen. Toevallig is er gisteren een jonge vrouw aangekomen Kim uit nederland. Ze is 10 weken in Indonesie wezen rond reizen en morgen vliegt ze terug naar Nederland. Zo vertelt iedereen wat ze gedaan hebben en wat hun ervaringen zijn, waar ze geweest zijn. Echt heel leuk om allemaal verschillende mensen te ontmoeten.
Met de Arabische jongen hebben we niet veel gepraat maar met Henri de jongen uit India hebben we heel gezellig gekletst.

Vandaag mogen we lekker rustig aan doen en hoeven we niet perse al vroeg de kamer uit. Inmiddels is het 11:45 en liggen we nog lekker niets te doen. Straks misschien nog lunchen in Citos Mall. langzaam aan onze spullen klaarmaken en dan vertrekken we vanavond om 20:00 naar het vliegveld voor een nieuw spannend avontuur.
Benieuwd hoe het gaat want vandaag is het Free West Papua day en hangen overal de Morning star vlag uit. Er wordt dan opgeroepen om overal ter wereld de vlag uit te hangen. Zo zie je foto's op internet waar ze de vlag uithangen in Nederland, Canada, Amerika, Polen, Denemarken, Suriname enz enz
Morgenochtend komen we om 8 uur aan in Jayapura en vliegen we s'middags om 14:45 door naar Wamena.
We hopen dan tussendoor nog naar het politie bureau te kunnen om een Surat Jalan te halen. Een soort document waarmee je toestemming hebt om naar de Baliem vallei te gaan.
En anders moeten we dag tochten maken. Wat ook best spannend is, is dat we nog geen verblijf hebben in Wamena, en we hebben van Tante Lien een cadeautje en een brief gekregen die we moeten afgeven. Ook willen we de foto's die we van Hans en Francis hebben mee gekregen afgeven. Hoe we die mensen moeten vinden is nog de vraag. maar dat zal wel goed komen.

Tot zover voorlopig ons laatste verslag want ik verwacht dat de internet verbindingen niet super zullen zijn in. Wamena

Dusss tot het volgende verslag maar weer.

• 01 December 2014 - 10:34

Vedat :

Hoi toety,
    Leuk om te lezen dit allemaal! ik wens jullie heel veel plezier! Groetjes.

• 02 December 2014 - 22:44

Heleen:

Vanuit mijn bed in Engeland lig ik jullie reisverslag te lezen. Het is nog vroeg maar van 5 kleinkinderen wordt je best moe. Haha. Leuk hoor dat we weer mee reizen met jullie door deze verhalen.
    Veel plezier op jullie verdere avonturen xxxx