Snorkelen - Reisverslag uit Sorong, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Snorkelen - Reisverslag uit Sorong, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Snorkelen

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

18 December 2014 | Indonesië, Sorong

11 December.

Vanmorgen vroeg opgestaan want we zouden gaan snorkelen met Vladimir en Nicole. Ik kon het niet opbrengen mee te doen met Yoga. Dus om half 8 zijn we voor het eerst gaan snorkelen met onze nieuwe snorkel maskers, nou ze werken prima echt een stuk beter dan de normale snorkel en duikbril. Roel heeft ook de go-pro uitgeprobeerd, tis nog even een beetje oefenen maar ook die werkt prima onder water. We hebben echt prachtig gekleurde vissen gezien en mooi koraal en zelfs een octopus. Ik vond het nog wel een beetje eng en gelukkig had ik een zwemvest van het resort geleend. Is toch wel wat relaxter dan zonder zwemvest.
Na 2 uur zijn we weer terug gegaan en zijn we naar een vliegveldje gelopen ongeveer 3 kwartier hier vandaan. Helaas hij was dicht. Omdat het zo warm was had Roel een groot blad voor me geplukt die ik op mijn hoofd kon gebruiken tegen de zon, zonnebril er doorheen geprikt en hij bleef prima zitten, op de terugweg begon het te regenen dus had ik een paraplu, hoe handig. Het was wel een mooie wandeling in een echt tropisch woud met lianen en meters hoge bomen en af en toe een verscholen hutje.

Elke dag tegen zonsondergang kan je de vissen voeren echt prachtig om te zien. De zonsondergang is ook steeds weer mooi om te zien want elke dag is het weer een ander plaatje. Tijdens het avondeten waren er nog meer gasten, ze bleken met een gids te zijn gekomen en morgen gaan ze een eilanden en snorkel trip maken ook gaan ze de zandbanken bezoeken en wij mogen bij ze aansluiten. Dat scheelt behoorlijk in de kosten.
Morgenochtend dus vroeg op want om 7 uur is ontbijt en briefing.
Dit eilanden tripje komt helemaal goed uit, we wisten nog niet zeker of we nog naar een ander eiland zouden gaan en eigenlijk vinden we dit wel prima.
Zo zien we toch nog meer van Raja 4.