Weer terug in Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Weer terug in Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Weer terug in Jakarta

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

30 December 2014 | Indonesië, Batavia

27 December

We zijn weer in Jakarta en de chaufeur van het guesthouse kwam ons weer halen. Gezellig hoor om weer een paar dagen bij Ibu Nana en Mel te zijn. Er zijn nu ook een stel uit de US die hier wonen, hij werkt op een school ongeveer anderhalf uur van Jakarta en zijn een weekendje weg. Ook is er een stel Maryam en Sander met een zoontje van 5 Benjamin zij zijn er al 2 weken en ook zij gaan in Jakarta wonen. Heel gezellig allemaal.
We hebben gezellig zitten kletsen en ook Ibu Nana en Mel vinden het gezellig. Zo eten we samen met Maryam, Sander en Benjamin en kletsen we tot laat in de avond. De volgende dag zijn we naar Blok M Square gegaan en pas weer laat met een tuktukje terug gegaan.
Ibu Nana wacht altijd tot alle gasten weer binnen zijn want anders maakt ze zich zorgen. Natuurlijk weer gekletst en gekeken of ze een ticket voor Thousend Island kon regelen. Dit was toch wat lastiger dus we besloten om de volgende ochtend naar de haven te gaan en daar te kijken naar welk eiland we willen gaan. We moeten wel vroeg op want de boten vertrekken om 8 uur.
We zijn naar Putri Island gegaan, dit is het verste eiland en omdat we willen snorkelen is dat de beste keuze want daar is het water het helderst want hoe dichter bij Jakarta hoe viezer het water. We moeten wel ongeveer anderhalf uur varen. Onderweg nog op andere eilanden pasagiers afgezet.
Op het eiland aangekomen zijn we eerst gaan wandelen rond het eiland, en onderweg kwamen we grote soort van Hagedissen tegen echt eng en natuurlijk moet roel ze van dichtbij bekijken. Het eiland is niet zo groot dus je bent met een kwartier wel rond.
Ik heb een zwemvest gehuurd en aan het einde van de aanlegsteiger is een plek waar je kan snorkelen. direct als je het water ingaat komen er gelijk honderden vissen om je heen zwemmen, de meest prachtige vissen met mooie kleuren. Het koraal is super mooi geel paars blauw.
Nou het was echt de moeite waard. we hebben nog even gezont en roel ziet er nu dus uit als een kreeft, door de wind heb je niet in de gaten dat het wel heel hard gaat en zelfs ik ben een beetje verbrand. Na de lunch hebben we nog even op een strandbed gelegen en om 2 uur moesten we weer vertrekken. Onderweg natuurlijk weer veel mensen opgehaald en het weer was opeens omgeslagen. Hele harde wind dus meters hoge golven we dachten we gaan maar boven op het dek zitten want dan ben ik niet zo snel misselijk. Nou het ging echt zo te keer dat we steeds helemaal nat werden van het woeste water, echt eng af en toe. Het was zelfs zo erg op een gegeven moment dat de kapitein de zwemvesten aangooide, heb er dus maar snel 1 aangetrokken. De rest van de tocht heb ik een handoek over mijn hoofd gehouden en gebeden dat we maar veilig mogen aankomen. Voor mijn gevoel duurde het gelijk uren voor we er waren. We waren echt helemaal doorweekt en gelukkig hadden we snel een taxi maar ook dat duurde een uur voor we weer in het guesthouse aankwamen want het was super druk op de weg.

Ibu Nana had gevraagd wat we wilden eten omdat het onze laatste avond daar was. Gado Gado en Sander had wel zin in kip sate. Nog even gezellig nagkletst en daarna afscheid genomen want we zien ze niet meer. Toen maar weer op tijd naar bed want om 5 uur gaat de wekker weer want om 6 uur staat de taxi weer klaar.

De jongens kwamen ons ontbijt boven brengen, we waren al aan het inpakken dus dat kwam mooi uit, konden we tegelijkertijd eten.

Wat was het weer heerlijk om in Pesona Guesthouse te zijn. Iedereen is zo aardig, Ibu Nana is zo lief en doet alles om het je naar de zin te maken. Elke dag vraagt ze wat we voor ontbijt en avond eten we willen.
Er zijn 2 kokkinnen die heerlijk kunnen koken. Altijd even gezellig kletsen. Ja je komt echt tot rust, je bent er weg van de drukte van het centrum dus geen herrie van de scooters en auto´s.
Mochten we weer in Jakarta komen dan gaan we er zeer zeker weer logeren.