1e dagen Bangkok - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu 1e dagen Bangkok - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

1e dagen Bangkok

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

12 December 2015 | Thailand, Koh Lipe

Hier dan eindelijk weer een verslag van onze eerste paar dagen in Bangkok.

De vlucht naar Beijing was lang maar redelijk comfortabel. Lekkere stoelen goed eten, leuke films om uit te kiezen en gelukkig geen schreeuwende kinderen in de buurt. Achter ons zat een vrouw met een kindeje van ik schat 2,5 jaar maar ze was echt heel zoet, was ook steeds aan het giechelen. Ergens voor in hoorden we steeds kinderen ontzettend schreeuwen, wat waren we blij dat we daar niet in de buurt zaten.

In Beijing moesten we zoeken naar de service balie van Air China waar we moesten wachten voor we naar het hotel gebracht werden. De kamer was ronduit smerig, alles was oud en vervallen niet onderhouden. De douche was eigenlijk nog te vies om op de grond te staan. Heb maar een handoek op de grond gelegd om op te staan. De vloerbedekking was te smerig om met blote voeten op te lopen dus na het douchen met schoenen aan op bed gelegen. Het was maar voor een paar uurtjes maar voor Roel wel fijn dat hij even languit kon liggen. Om half 10 kwam de bus ons weer halen om naar de luchthaven te gaan en moesten we nog zo’n 5 uur vliegen naar Bangkok.
Toch weer heerlijk om in Bangkok te zijn. We blijven hier drie nachten zodat we lekker rustig aan kunnen aclimatiseren. We hebben een taxi naar het hotel genomen en inmiddels was het 10 uur sávonds voor we even de deur uit gingen om te eten. Alle eetstalletjes gingen sluiten dus hebben we bij de 7Eleven bamisoep, wat plastic kommetjes en vorkjes om op de hotelkamer een bamisoepje te maken.

De volgende ochtend niet te vroeg opgestaan en met de skytrain naar Terminal 21 gegaan waar ik wimper extensions heb laten zetten. Beetje rondgelopen en toen naar Siam Square gegaan. Uiteraard ook nog naar het MKB Center gegaan, veel is daar niet veranderd behalve dan dat onze favoriete Tepanyaki Bar weg was en we dus op zoek gingen naar een andere. In Siam was er ook 1 en die was ook redelijk goed. Toch maar even mijn mail gecheckt en de uitslag van mijn examen was binnen. Geslaagd met een 8,4 dus mijn vakantie kan niet meer stuk. Nu even geen school meer en na de vakantie kijk ik wel verder of ik nog een paar maanden ga knallen.
We hadden nog geen vlucht naar Trang geregeld dus dat hebben we de volgende dag gedaan en ook nog een hotel in Satun. Want vandaar uit gaan we naar Koh Lipe. Hoe lang we op koh lipe zijn weten we nog niet ook dat moeten we nog zien. We hebben de hele dag een beetje gerommeld en wat bijgeslapen. Eind van de middag naar Swensens waar ze heerlijk ijs hebben. En op de terug weg bij het hotel wat gegeten. We moesten vroeg op want de taxi zou ons om half 5 naar Don Muang brengen. Dit is een vlucht van maar anderhalf uur.
Op het vliegveld in Trang aangekomen dachten we een taxi te nemen naar het hotel of zo. Nou die is er dus niet, we konden wel voor 90 bath met een minivan naar het station en vandaar uit nog 2 uur met de bus naar Satun waar ons volgende hotel is. Ook dit is weer een iets grotere minivan maar kleiner als een grote bus, een soort midivan dus. De chaufeur wist niet waar ons hotel lag dus die is gaan bellen. Na een rit van 2,5 uur waar onderweg steeds mensen uit of in de bus gingen en pakjes over en weer gingen kwam er een meisje de bus in met in haar hand de telefoon met onze boeking erop..of wij dat waren. Zij is van het hotel en kwam ons halen. Nou zo zie je maar weer. We doen maar wat en zien wel of het goed komt en uiteindelijk komt alles goed.
Het is hier meer een soort resort met allemaal huisjes die er super goed en schoon uitzien. Je kan zien dat het nog niet zo lang bestaat want ze zijn hier en daar nog aan het opbouwen. Het resort wordt gerund door een familie die ook een farm hebben. Hele lieve mensen. Hun engels is niet zo goed maar ze doen hun best, een beetje raar want eigenlijk zouden wij ons moeten aanpassen en ons meer moeten verdiepen in de taal. Maar goed. De broer van het meisje komt ons straks halen en brengt ons naar de stad om ergens wat te eten. Ook regelt hij de boot tickets voor morgen en brengt hij ons naar de haven. Wat een service.