Australië 20 dec t/m 24 dec - Reisverslag uit Tanawha, Australië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Australië 20 dec t/m 24 dec - Reisverslag uit Tanawha, Australië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Australië 20 dec t/m 24 dec

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

20 December 2015 | Australië, Tanawha

Leuk gaan we van Kuala lumpur met Aisia Airlines naar Sydney mogen we 20 kg bagage meenemen. Vliegen we door naar Brisbane met Tiger Air.... Mogen we maar 15 kg meenemen en moeten we dus het overgewicht bij betalen. KLENG 210 dollar bij betalen. Natuurlijk konden we er voor kiezen om 10 kg aan spullen uit onze koffer weg te gooien maar dan moesten we alsnog kleren weer bij kopen. Nou ja jammer maar helaas.
Oom Ton en Tante Sinama kwamen ons van het vliegveld ophalen en het was ongeveer een uurtje rijden naar hun huis. Ze wonen in Tanawah een uurtje boven Brisbane. Nadat we ons hadden gesetteld zijn we lekker gaan douchen en hebben we gezellig op het terras zitten kletsen, tante Sinama had een heerlijke kip curry gemaakt. De volgende dag zijn we rond acht uur opgestaan en zijn we na het ontbijt een stukje gaan rijden en hebben Oom Ton en Tante Sinama ons het een en ander laten zien. We zijn nog langs het strand gereden en door een leuke wijk aan de andere kant van de vallei. Oom Ton en Tante Sinama wonen boven op een heuvel in een prachtig huis en hebben een mooi uitzicht over de vallei en in de verte zie je de zee. Elke ochtend zitten we op het terras en drinken we thee met een prachtig uitzicht, wilde papegaaien vliegen hier gewoon af en aan een nog veel meer soorten vogels. Omdat ze hier rond 5 uur s'morgens opstaan doen ze in de middag een dutje dus hebben Roel en ik een wandeling gemaakt naar de Botanische Tuinen onderaan de heuvel. Een leuk park waar overal informatie staat over betreffende bomen en planten. En natuurlijk stap ik bijna op een slang en schiet hij weg en een stukje verderop staat ie met zijn kop in de lucht in de aanval modus. Iedereen die me kent weet wel hoe dat ging en gelukkig was er niemand verder in het park, anders hadden ze de ambulance kunnen laten uitrukken voor iedereen die een hartverzakking kreeg door mij.

We hebben ook nog geprobeerd een golfballetje te raken .... Is toch moeilijker dan we hadden gedacht. Maar Roel heeft ze aardig geraakt. Het land is 4 hectare groot dus genoeg ruimte om een balletje te slaan.

Gisteren zijn Reinier en Wai aangekomen en nadat ze waren opgefrist hebben we wat gedronken en gekletst. Ze hebben ons mee genomen naar Mooloolaba waar we heerlijke garnalen met friet hebben gegeten. Daarna langs het strand door het water gelopen. Echt prachtig. Uiteraard ging s'avonds de bbq aan en hebben we heerlijk gegeten.

Vandaag donderdag 24 dec zijn we rond een uur of 11 naar Nuusa gegaan waar we over Hastings street hebben gelopen een straatje met winkeltjes en terrasjes, wel voor de mensen met een wat dikkere portemonnee, en toen naar de Surfclub. Elke badplaats heeft zo zijn eigen Surfclub waar je vroeger alleen naar binnen mocht als je lid was, tegenwoordig hoeft dat niet meer maar moet je je wel inschrijven. Heerlijk geluncht en toen zijn we naar Nuusa's National Park gegaan waar je ongeveer een km of 4 via de bergen langs het strand kan lopen. Een wandeling van ongeveer 2 uur heen en terug. Zo nu en dan kom je een grote hagedis of een wilde kalkoen tegen. Er wordt daar ook veel gejogd, is alleen voor de ervaren joggers want het gaat echt heuvel op en af. Op de terugweg begon het echt heel erg te regenen en moesten we kletsnat in de auto. Helemaal doorweekt waren we. Onderweg hebben Roel en Reinier even fruit en vlees gekocht en hebben we thuis eerst even gedoucht en droge kleren aangetrokken.
Inmiddels is het borreltijd en heeft Roel een lekkere Spritz klaar gemaakt. De heren staan nu bij de BBQ , Wai ligt in de leeskamer te lezen en Tante Sinama is in de keuken bezig. Al met al een gezellig dagje.

Morgen is het 1e kerstdag en hoeven we niet echt de deur uit maar gaan we lekker 2 dagen eten.

• 26 December 2015 - 21:49

Lusa:

wat een mooie verhalen en leuk om te lezen dat het goed toeven is ,en wat een gezelligheid heel veel plezier samen. groetjes en een dikke knuffel aan iedereen.