Byron Bay vuurtoren dolfijnen en walibi 28-29 dec - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Byron Bay vuurtoren dolfijnen en walibi 28-29 dec - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Byron Bay vuurtoren dolfijnen en walibi 28-29 dec

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

30 December 2015 | Australië, Byron Bay

Byron Bay 28 en 29 december

Vanmorgen op tijd opgestaan want we willen rond half 9 vertrekken. Gelukkig heeft Reinier nog een appartement kunnen vinden in het centrum van Byron Bay.
Na het ontbijt heeft Roel O.T nog even geholpen want de tv en de Guest House deed het niet meer, iets later dan gepland zijn we op weg gegaan en ergens onderweg nog een koffie to go gescoord. Na een kleine rek, strek en plas pauze zijn we verder gereden, het is aardig druk op de weg dus we doen er wat langer over dan we dachten.
In Byron Bay hebben we een 5 persoons huisje, niet super deluxe maar gewoon prima. Gelijk even naar het centrum gelopen en langs het strand waar het echt ontzettend druk is, iedereen ligt te zonnen of is aan het wandelen. Er was een jongen die op een winkelwagen een omgekeerde container had en om zich heen allerlei bakken, potten, dozen, en stukken tegels had staan en liggen waar hij met drumstokken muziek op aan het maken was, het klonk echt super goed.
Ergens zijn we gaan lunchen en zijn we verder gewandeld, we hebben onderweg nog wat wijn enzo gehaald voor in het huisje. We zijn pas laat gaan eten, we zaten bij een restaurant en hadden ons eten besteld, komt de serveerster na een half uur, zegt ze: ik ben vergeten het eten door te geven, ze waren de keuken al aan het schoonmaken maar als we toch ons eten wilden moesten we nog een half uur wachten, mochten we dat niet willen dan kon ze ons wel een gratis drankje aanbieden. Het drankje dat we al hadden hebben we niet betaald en we zijn aan de overkant gaan zitten waar we nog wel wat konden bestellen want inmiddels was het al half 10.
In het huisje hebben we nog wat wijntjes gedronken. De volgende ochtend moeten we op tijd op want we gaan naar de vuurtoren.

Vuurtoren, Dolfijnen en Walibi. 29 dec

We zijn vroeg opgestaan en hebben in de supermarkt wat broodjes gehaald en ergens nog koffie voor onderweg. Echt heerlijke koffie uit een zaakje die nog maar sinds 26 dec open is. Bij de vuurtoren had je weer een super mooi uitzicht waar we ook nog een school van ongeveer 14 dolfijnen zagen. Een geweldig gezicht, helaas wel ver weg maar je kon goed zien dat ze aan het jagen waren. Op weg naar beneden zagen we ook weer een school dolfijnen, waarschijnlijk wel weer dezelfde school. We zijn naar beneden gewandeld maar de lucht werd erg donker dus gingen we maar weer terug, Roel en Wai gingen rennen want het begon steeds harder te regenen. Op een gegeven moment staat Reinier stil en wijst naar een Walibi, wat een geluk op nog geen 50 cm afstand stond een Walibi te grazen, ongelofelijk zo bijzonder dat juist op dat moment een Walibi daar stond, heel rustig poseerde hij ook nog voor de camera.
Inmiddels regent het pijpestelen en zijn we op weg naar Surfers Paradise, maar ja als het zo blijft regenen is het misschien ook niet veel aan.
Gelukkig is het droog en schijnt zo af en toe ook het zonnetje. Surfers Paradise is een grote badplaats waar ook de surf kampioenschappen gehouden worden. Prachtige golven. Het heeft een beetje veel weg van Scheveningen maar dan groter. Uiteraard weer veel winkels, eettentjes en bars.
Ook willen we naar Tamborine Mountain naar de Sky Walk waar je via touwbruggen door de jungle kan wandelen. Ook weer een prachtige omgeving met mooie uitzichten. Bij de Sky Walk aangekomen bleek de entree 20 dollar pp te zijn wat best duur is voor nog maar een uurtje want het park zou over een uur dicht zijn, toen hadden we bedacht dat we anders naar de Glowing Worms Cave te gaan, daar aangekomen duurde het nog anderhalf uur voor de volgende guide Tour, nou daar wilden we dus niet op wachten, maar we konden ook voor 4 dollar extra naar kikkers gaan kijken, nou ik met mijn kikkerfobie ...... dat gaat dus niet gebeuren dus zijn we uiteindelijk naar Tamborine Mountain Center gegaan waar uiteraard ook weer touristische winkeltjes zijn waar het vooral kijken is en niet kopen.
Daarna weer op weg naar huis waar we heerlijk chicken curry hebben gegeten. De komende dagen hebben we nog niet echt veel gepland. Donderdag gaan we overdag eerst naar de Nederlandse bakker om oliebollen te halen en dan naar Brisbane om daar naar het vuurwerk te kijken. Reinier moet de volgende dag golven dus ik denk dat wij lekker gaan uitslapen en bij het zwembad gaan hangen.

• 31 December 2015 - 05:50

Toety:

Voor iedereen die ons blog leest, we lopen een beetje achter dus hoop dat alle verhalen een beetje te behappen zijn. Schroom vooral niet op een reactie te plaatsen.
    Heel veel liefs van ons.