Fietsen door Bangkok - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Fietsen door Bangkok - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Fietsen door Bangkok

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

02 December 2017 | Thailand, Krabi

Terug in Bangkok hadden we 4 nachten in een hotel geboekt vlakbij Kaosan Road. Een fijn hotel met een prima kamer, een heel leuk concept op de 1e verdieping wat ze hier in Thailand de 2e verdieping noemen is een gemeenschappelijke ruimte met een grote tafel waar fruit, koekjes en cakejes staan waar je onbeperkt van kan pakken. Ook liggen er spelletjes en is er een soort keuken annex relaxe ruimte met een fijne bank tv en boeken. Een koelkast waar je onbeperkt water en frisdrank uit kan pakken, en alles wat je nodig hebt voor je ontbijt. Ook is er een balkon waar je ook nog kan relaxen. Echt gezellig.
Met Hans en Francis hadden we afgesproken dat we met z’n vieren de fietstocht door Bangkok zouden doen dus hadden we een tour voor de 29e geboekt van 5 uur die s’morgens om 7 uur zou starten.

We zijn de volgende dag met de hop on hop off Boat naar China town geweest en daarna hebben we een tuk tuk genomen naar de BTS waar we de skytrain naar het MBK Center namen waar we gelukkig onder snel een toetsenbord vonden, verder is er in al die jaren dat we daar komen niet veel veranderd dus gewoon wat rondgelopen. Wat ze 7 jaar geleden verkochten verkopen ze nu nog steeds. Wat wel veranderd was is het foodcourt, veel luxer en daardoor ook een stuk rustiger.
We kregen van Hans en Francis een apje dat ze in MBK center waren en of we s’avonds een biertje wilden drinken. We hadden in Rambutri Soi afgesproken ergens op een terras. Wat is dat leuk om elkaar in Bangkok te treffen en gezellig een biertje te drinken, en wat hebben we gelachen. Echt super gezellig, en daardoor werd het natuurlijk veel te laat want de volgende dag moesten we weer om 5 uur opstaan, uiteindelijk rolden we om half 1 ons bed in.

Je zou denken dat ik na de nodige biertjes lekker in slaap zou vallen....nou niet dus, en dan te bedenken dat ik de volgende dag ook nog een paar uur moet fietsen. Ik ben ook altijd jaloers op roel dat hij altijd al slaapt voor z’n hoofd het kussen raakt.
Maar goed s’morgens om 6 uur pakten we een tuk tuk naar China Town waar de organisatie van Co van Kessel zit. We moesten een half uur van te voren aanwezig zijn en hadden met Hans en Francis daar afgesproken.
Toen onze groep compleet was kregen we eerst wat informatie van onze gids een enthousiaste jongen waarvan ik de naam kwijt ben. Er was een 2e gids, urn een gezellig meisje die achteraan fietste. De tocht begon in China Town waar we door smalle steegjes fietsten langs kraampjes waar al volop gekookt werd. Erg lekker ook s’morgens om 7 uur die baklucht. Wat een bedrijvigheid op de vroege morgen en iedereen groet je als je voorbij komt. We namen de boot naar de andere kant van de Chao Phraya Rivier waar we door het groene Bangkok fietsen door pandan en bananen plantages over smalle weggetjes. We zijn nog bij een tempel geweest waar eigenlijk nog maar weinig toeristen komen en waar ze nog flink aan het verbouwen waren. We namen een longtail Boat en vaarden via de kanalen naar een andere gedeelte van Bangkok, een rustige wijk met leuke huizen. Onder weg hadden we een uitgebreide lunch, super lekker en erg aardige mensen die ook een paar woordjes Nederlands spreken. We waren met een groep van 12 inclusief gidsen, Amerikanen, zuid Afrikanen, Japanners en wij. Na de lunch gingen we weer op pad en namen weer de longtail Boat die ons weer naar de andere kant van de rivier bracht. Een leuke tocht waarbij we echt hard gingen en we zwemvesten aan moesten, het water spatte hoog op waardoor iedereen nat werd. Tegen 12 uur kwamen we weer bij het startpunt aan.
Wat een leuke tour was dat, we hebben veel gezien en genoten van een andere kant van Bangkok, mooi en groen en uiteraard met goed gezelschap, echt bijzonder dat we dit samen met Hans en Francis hebben kunnen doen echt geweldig, het stond al jaren op ons lijstje dus hoe mooi is dat omdat samen met hun te doen.

Extra info over Co van Kessel.
De inmiddels in 2012 overleden Co van Kessel is 30 jaar geleden begonnen met fietsen door Bangkok en richtte het Co van Kessel Bangkok tours op. Hij was een liefhebber van fietsen en Bangkok en zag dat Bangkok een versnelde ontwikkeling onderging van hoge gebouwen veel file verkeer en verstikkende vervuiling. Zo ontstond een idee om bangkok via fietstochten te ontdekken eneen ander kant van bangkok te laten zien waar het rustig, groen en puur is. Er fietsten ook bekende Nederlanders met Co waar onder Siem de Jong, Ronald Koeman, Prins Maurits, Epke Zonderland,Dirk Kuijt.
Een echte aanrader, wij vonden het in ieder geval geweldig.

Foto’s volgen nog.

• 02 December 2017 - 21:38

Aschwin:

Leuk om te lezen :)

Nog veel plezier samen!

• 04 December 2017 - 11:42

Bart Kroese:

Echt leuk geschreven Toety! Heel veel plezier nog.

Groeten Bart

• 05 December 2017 - 21:44

Hans En Francis:

Lachen dat we elkaar zo ontmoetten aan de andere kant van de wereld in Bangkok.
    Was gezellig en de fietstocht was gaaf.
    Wij inmiddels weer in het koude en natte Nederland.
    Jullie nog een paar weken in Thailand, geniet er van.

Groeten van Hans en Francis