Krabi Aonang Beach - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Krabi Aonang Beach - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Krabi Aonang Beach

Door: Toety en Roel

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

05 December 2017 | Thailand, Krabi

De avond voor we vertrokken naar Krabi en Hans en Francis weer terug naar Nederland zouden vliegen hebben we nog met z’n vieren gegeten bij de beste eetkraam van Bangkok volgens Tripadviser. Het was inderdaad erg lekker.

Onze vlucht naar Krabi ging om 4 uur s’middags en we hadden de avond ervoor al een taxi besteld. In Krabi hadden we een luchthaven shuttle besteld lekker relaxed. Hier verblijven we vier nachten.
Helaas was het weer nog niet veel veranderd en was er wel steeds een buitje.
Krabi is heel mooi, waar je ook kijkt overal zie je hoge rotspartijen, en in de verte zie je vele eilanden. De provincie Krabi staat bekend om zijn torenhoge kalksteen kliffen die omhoog rijzen vanuit het heldere zeewater – en dat is de pure schoonheid van Krabi. Door het weer hebben we niet aan het strand kunnen liggen, maar hebben we een scooter gehuurd en zijn wat rond gereden. In Krabi Town is niet veel te doen, we hebben even aan de haven gezeten maar ook daar was weinig te zien.
De natuur is echt prachtig waar je ook kijkt overal zie mooie hoge palmen en hoge rotsen. We zijn van strand naar strand gereden onderweg een tempel tegen berg beklommen en daarna op zoek gegaan de Emarald pool en de Blue Pool, onderweg kwamen we bordjes tegen maar op een gegeven moment hielden de bordjes op of we hebben ze gemist maar we hadden dus geen idee welke kant we op moesten en zijn we maar weer het hotel gereden waar we een duik in het zwembad hebben genomen.
We hadden voor 2 dagen een scooter gehuurd dus die moesten we weer terug brengen. Lopend langs de boulevard zijn we bij de pier het strand op gegaan waar de via een trappetje langs een berg omhoog konden, boven aangekomen zagen we dat je bij een ander strand kwam, het was een beste klim waar je onderweg bordjes tegenkomt dat je de aapjes niet mag voeren. Die zijn we jammer genoeg niet tegen gekomen. Op de terugweg begon het een beetje te regenen en aangezien het geen zin heeft om te schuilen zijn we door de lauwe regen verder gelopen, de regen buien zijn maar van korte duur gelukkig. Langs de boulevard zijn allemaal winkeltjes, restaurant en massage salons uiteraard.
We hadden een leuke bar genaamd Boogie Bar gevonden waar een soort van jamsessie was. Iedereen die kon zingen of een instrument bespelen kan meedoen. Er was een meisje uit Duitsland die “ what’s going on” van de 4Non Blonds zong. Geweldig iedereen ging uit z’n dak en klapten floten en zongen mee, en ze schreeuwden ...we want more, dus deed ze nog een liedje “ It’s in Your head van Disclosure, en weer ging iedereen uit z’n dak. Ze kreeg staande ovaties waar aan het gezicht te zien van de zangeres van de band niet erg blij mee was. De muzikanten waren echt geweldig maar op de 1 of andere manier denken zangeressen dat ze engels zingen maar niet weten wat ze zingen en het klinkt ook niet naar Engels. Doet me steeds aan deze auditie denken blijft ook zo lekker in je hoofd hangen. https://youtu.be/yqVVv97pKGk
De avond erna gingen we weer en toen was er een Schot een echte entertainer die het publiek snel meekreeg hij zong 2 liedjes waar we even niet opkomen maar ook hij super goed en kreeg staand ovaties.
De laatste dag in het hotel hebben we bij Pranee Beach Resort een huisje op het strand geboekt en hebben we vervoer geregeld naar Koh Koh Khao ongeveer 2,5 uur vanaf Krabi.
Koh koh Khao is een eilandje hier worden we met een kleine prauw (houten bootje)met een dikke motor erop naartoe gebracht. Vijf minuutjes vanaf het vaste land.

P.s. Voor onze volgers, laat gerust een reactie achter.
Ik zag dat onze eerste blog 152 keer gelezen was dus dat is wel leuk.