Laatste 4 dagen Bangkok - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Laatste 4 dagen Bangkok - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Laatste 4 dagen Bangkok

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

10 Januari 2018 | Nederland, Apeldoorn

Inmiddels zijn we al weer bijna 2 weken terug en wordt dit mijn laatste blog van onze reis. Ik moet wel weer een beetje graven wat we de laatste dagen gedaan hebben.
In Krabi moesten we om 5 uur opstaan want om 6 uur zouden we naar het vliegveld gebracht worden. Er moesten nog meer mensen mee dus dat was een volle bus. Ook ging er een man mee die na een tijdje vroeg wat voor datum het was ..... kwam hij er achter dat hij een dag te vroeg was mede doordat de reisorganisatie de terugreis datum had gewijzigd. Hij ging dus weer terug naar het hotel.
Op het vliegveld gelijk ingecheckt en een beetje rondgelopen. De vlucht duurt maar 1 uur en 20 minuten dus we waren er zo.
In Bangkok hebben we nog 4 nachten een hotel. Eigenlijk best lang maar dit kwam eenmaal zo uit met het boeken van de vluchten.
Het hotel is lekker luxe, nog ff in een lekker bed slapen, helaas konden we niet van het zwembad gebruik maken omdat het weer niet zo mooi was. De dagen hebben we gebruikt om nog wat te shoppen in het MBK Center, Siam Paaragon, Siam Discovery, Siam Center, en Terminal 21 waar ik m'n wimpers heb laten doen. Uiteraard toch weer teveel gekocht waardoor we toch weer een extra koffertje moesten kopen. Maar ach we mogen 30 kg pp meenemen. De kerstdagen zijn lekker aan ons voorbij gegaan en hebben we shoppend door gebracht.
Helaas zit onze vakantie er weer op en vlogen we 28 december weer terug naar Nederland.
Het was weer een hele fijne vakantie waarin we de dingen gedaan en gezien hebben die we graag wilden. En ook gelaten omdat het nou eenmaal zo liep. Heerlijk luieren op het strand, snorkelen bij de Surin eilanden en daar slapen in een tentje op het strand, een biertje drinken op een terras in Bangkok met Hans en Francis en samen fietsen met de organisatie van Co van Kessel. Snuffelen in China Town waar van alles en nog wat in grote hoeveelheden te koop is. Een mooie vakantie waar ik tevreden maar met heimwee op terug kijk.
Uiteindelijk is de reis anders verlopen dan gepland, we wilden in Hua Hin rond kijken of dat een plek zou kunnen zijn waar we over een aantal jaren zouden kunnen overwinteren. Dit is er niet meer van gekomen, ook omdat we op bepaalde plekken langer zijn gebleven omdat we niet zoveel wilden reizen, achteraf bedachten we dat het misschien toch niet zo handig is om een aantal maanden in Thailand te verblijven ook met het oog op de kinderen. Het is toch best een reis van minimaal 12 uur vliegen.
We kijken dus nog naar een alternatief.

P.S. Foto's van onze reis volgen nog.