Van paradijselijk Koh lipe naar Langkawi 13-12-15 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Van paradijselijk Koh lipe naar Langkawi 13-12-15 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Van paradijselijk Koh lipe naar Langkawi 13-12-15

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

13 December 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

Koh lipe was echt super, heerlijk helder water, vanuit je kamer naar het strand lopen en snorkelen voor de deur vanaf een privé strand...heerlijker kan niet. De rust was heerlijk. Echt een aanbeveling om naar Pituisas Resort te gaan als je echt rust wilt. De hele dag relaxen in een hangmat of op een relax bank aan het strand onder een parasol.

Nu gaan we dus naar Langkawi in Maleisië. Eerst langs de immigratiedienst waar je een stempel nodig hebt in je paspoort omdat je Thailand verlaat en Maleisië in gaat. Op de boot krijg je je paspoort weer terug. Best een eng idee dat je je paspoort gewoon moet achterlaten. Maar goed...op de boot hadden we heerlijke stoelen, 2 naast elkaar en zo hadden we ook geen last van andere mensen. We konden onze paspoort uit een grote stapel vissen.
Langkawi is maar anderhalf uur varen en vanuit de haven hebben we een taxi genomen naar ons hotel gelegen in Kuah de grootste plaats op Langkawi met de haven waar de veerboten aanleggen. Dit is ook de enige vissersdorp van het eiland.
Een mooi hotel met een prachtig zwembad aan zee, een super mooi uitzicht over de zee en de haven. De kamer was prima. Helaas voor ons was het net schoolvakantie dus super druk en lawaaierig, schreeuwende kinderen ( en ouders ) het is alsof het hier normaal is om tot s'avonds laat en vanaf s'morgens vroeg te schreeuwen en rennen over de gangen en gooien met deuren. Ondanks dat toch heerlijk geslapen en uitslapen is toch alleen maar zonde.
De eerste dag hebben we niet veel gedaan en zijn we naar Langkawi parade gegaan dit is een Mall, niet echt bijzonder en alle winkels zijn hier hetzelfde, en sinds 1987 allemaal belastingvrij.

Langkawi heeft 90.000 inwoners wat op zich best weinig is aangezien de grootte van het eiland. En heeft 99 eilanden waarvan er maar 4 zijn bewoond. We hebben ons laten vertellen door een taxi chauffeur dat het inmiddels 104 eilanden zijn omdat het water schijnt te zakken.

Aangezien we nu pas weer een goede internet verbinding hebben kan ik nu pas een beetje schrijven dus ik loop wat achter.