Visa Run - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Visa Run - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Visa Run

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

10 December 2017 | Thailand, Ranong

Ranong.
Het vrouwtje van Pranee Beach had voor ons een taxi geregeld ( ik moet toch eens naar haar naam vragen) om naar Ranong te gaan. We hebben voor 1 nacht een hotel geboekt en mochten onze rugzakken achterlaten omdat we de volgende dag weer terug komen en weer een nacht in Pranee Beach willen blijven, het bevalt ons daar super goed dus hebben we bedacht dat we van daaruit naar Surin island gaan en dan weer voor 2 nachten terug komen.
Maar goed eerst moeten we een visum in Birma zien te halen.
De taxi die voor ons geregeld is haalt ons om 11 uur vanaf het vaste land op dus op tijd opstaan en met de taxi boot naar de overkant.
Onze taxi chauffeur is een politie agent en een kennis van het vrouwtje van Praneebeach, in het weekend beunt hij bij als taxi chauffeur ( Suchac). We zijn dus in ieder geval veilig. Hij had zijn vrouw ( Suk) bij zich en samen blijven ze ook in Ranong bij vrienden en brengen ons morgenochtend naar de pier.
Hele aardige mensen, onderweg zijn we bij een biologisch/ecologisch restaurant/ farmhouse gestopt waar we wat hebben gegeten. Hier schijnt het gewoon te kunnen dat je je eigen eten mee neemt, ze hadden een paar Tupperware bakjes bij zich waar rijst en ei in zat, uiteraard hebben ze ook wat besteld en hebben we heerlijk gegeten. Het is een nieuw opgezet restaurant en alles ziet er zo gezellig uit, alsof je in een sprookje rondloopt, overal bloemetjes en schattige huisjes, alles komt uit eigen tuin en maken ze klaar in een grote open keuken. Schattige huisjes die je kan huren, je moet dan wel op tijd zijn want het is al tot eind januari volgeboekt.

Daarna wilden ze ons een waterval laten zien maar uiteindelijk was er alleen een vijver met honderden vissen. Na ongeveer een uurtje rijden kwamen we bij de Hotsprings, dit ligt in Ranong zelf en het water dat daar uit de grond komt is 65 graden. Er zijn diverse bronnen en er is ook een soort voetenbadje. Het warme water schijnt heel goed voor je benen te zijn. Ook kan je er zwemmen in verschillende baden en een riviertje.
Ze hebben ons daarna afgezet bij het hotel en komen ons morgenochtend om half 9 weer ophalen.
Het hotel waarde nu zitten en vrij nieuw en alles is spik en span lekker fris en mooi schoon. Het ligt midden in old town in een steeg. De rest van de avond gaan we niet veel doen, misschien even een wandeling want onderweg kwamen we een markt tegen. Nu eerst maar even weer relaxen.