2e dag Snorkeltour Surin - Reisverslag uit Surin, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu 2e dag Snorkeltour Surin - Reisverslag uit Surin, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

2e dag Snorkeltour Surin

Door: Roel & Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

19 December 2017 | Thailand, Surin

De volgende dag werden we om half 10 opgehaald en gingen we met de longtail de zee op. Zo’n 3 kilometer uit de kust gingen we voor anker, hier was een rotspartij waar het heel mooi zou zijn het was de bedoeling dat we de gids zouden volgen aangezien er een sterke stroming was en we niet dichter dan 2 meter van de rotsen mochten zwemmen. Toen ik eenmaal in het water lag raakte ik in paniek en ben maar niet mee gegaan.
Daar heeft Roel weer Murena’s gezien en nog meer moois, koraal, zeesterren, papegaai vissen en nog veel meer.
De volgende snorkelplek lag meer bij de kust maar wel weer bij hoge rotsen, dit keer, ben ik wel meegegaan hoewel ik nog wel bang was, ik vond dat ik mijn angst voor diep water moest overwinnen en wilde al het moois niet missen. Gelukkig had de gids begrip voor mijn angst en nam mij aan de hand mee, en samen met Roel aan de andere hand zwommen ik tussen hen in en kon ik genieten van al het moois. Door de stroming moest iedereen voorzichtig zijn en weer de gids volgen, we hadden het geluk dat er een onderwater fotograaf mee ging waardoor we steeds werden gewezen op mooie vissen. De longtail lag een eind verderop waar iedereen weer heen zwom. We vaarden naar de baai waar ook het tentenkamp lag, daar was het ondiep en de gids zocht naar schildpadden. Iedereen moest heel rustig het water in en rustig zwemmen, dit keer ging ik niet mee en keek ik mee vanaf de boot. Een super leuke ervaring voor Roel. Op de terug weg zagen we weer een schildpad, een wat grotere en de fotograaf ging heel voorzichtig het water in maar deze schildpad was heel snel weer weg helaas. Op het eiland aangekomen hadden we de lunch en weer vrije tijd tot 3 uur. We werden met de longtail naar de speedboot gebracht die ons weer naar het vaste land bracht. Onderweg kwamen we een vissersboot
De speedboot draaide volgas een rondje en legde de speedboot tegen de vissersboot aan zij wilden hun vis en krab ruilen voor blikjes fris en cakejes. Het was best spannend want niemand wist wat er aan de hand was omdat er eerst veel over en weer geschreeuwd werd, we dachten even dat we niet door mochten varen voor ze iets gekregen hadden, maar dat viel gelukkig mee.
Om iedereen weer een beetje wakker te maken draaide de schipper vol gas achtjes voor we de haven invoeren. Geweldig......iedereen was gelijk weer wakker. Echt te gek was dat en iedereen was aan het klappen en juichen.
Al met al was het een leuke en indrukwekkende tour en hebben we er volop van genoten.

Terug op Koh Kho Kaoh verblijven we weer 2 nachten bij Pranee Beach Bungalows, daarna gaan we met de taxi naar Laem Kruat pier waar we de longtail naar Koh Jum kunnen nemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toety & Roel

Toety & Roel

Actief sinds 09 Jan. 2010
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 63846

Voorgaande reizen:

21 November 2017 - 28 December 2017

Thailand again en oriënteren in Hua Hin

05 December 2015 - 09 Januari 2016

Thailand, Maleisië en Australie

26 November 2014 - 01 Januari 2015

Backpacken in Indonesië en Papoea Nieuw Guinea

26 November 2012 - 31 December 2012

Vakantie in Vietnam ,cambodja en Thailand

25 November 2011 - 25 December 2011

Thailand here we come again

28 Februari 2010 - 23 Maart 2010

Thailand ontdekken

Landen bezocht: