Weer terug in Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Weer terug in Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Weer terug in Krabi

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

24 December 2017 | Thailand, Krabi

Om 9:00 uur gingen we met de longtail naar de ferry, een gezellig tochtje want de mannen op de boot begonnen te zingen, het klonk echt zo leuk, het leken wel Thaise zeemansliederen. Er waren 5 andere boten en om beurten werden de passagiers op de ferry geholpen. De tocht duurde nog ongeveer 5 kwartier en bij Koh Poh moesten we nog mensen oppikken en mensen afzetten.
We hebben anderhalve dag om in Krabi rond te kijken en we wilden een scooter huren, we hadden bij het hotel gevraagd om dit voor ons te regelen maar ze rekenen achterlijk veel voor het ritje naar de scooter shop. We zijn dus richting het centrum gelopen en hebben een songcheuw aangehouden die ons voor 60 bath naar het centrum bracht. Overal worden kraampjes opgebouwd en wordt het langzaam aan wat drukker. Heel gezellig weer. In een reggae bar een biertje gedronken en ff gedart met de eigenaar, die avond is er live muziek maar wij wilden eerst even een ijsje halen bij Swensens. Daarna toch maar een tuktuk naar het hotel genomen. De volgende dag gingen we weer op pad en dit keer dacht ik dat ik een tuktuk aan hield maar het was iemand met een scooter met een soort zijspan karretje. Ik vroeg of hij ons mee kon nemen naar het centrum, met handen en voeten legde hij uit dat hij ons mee kon nemen tot de volgende kruising (dacht ik :-) we stapten in en bij de kruising gebaarde hij dat hij wel verder wilde rijden. Toen hij stopte omdat hij rechtsaf moest wilden wij hem geld even maar dat wilde hij absoluut niet aan nemen. Dat is nog eens aardig. Aan de overkant van de weg zagen we een scootershop waar we een scooter huurden en naar de Emerald pool & Blue Pool gingen, zo’n 60 km rijden. Dit keer waren wat beter voorbereid en zagen we de borden wel. De weg naar de Emerald Pool vanuit Krabi Town staat eigenlijk perfect aangegeven – totdat je er bijna bent. Dan zijn opeens alle bordjes met ‘Emerald Pool’ verdwenen. De naam verandert gaandeweg in ‘Chrystal Pond’ of de Thaise naam: Sa Morakot. Eenmaal aangekomen, parkeerden we ons scootertje en liepen we naar de ingang. De omgeving is prachtig met watervalletjes, prachtige bomen en jungle-geluiden – echt een plek om tot rust te komen.
Het is ongeveer een kilometer lopen naar Emerald Pool; een natuurlijk zwembad middenin de jungle. Wow! Wat prachtig, helder mooi blauw water. Het was al aardig druk dus we zijn eerst doorgelopen naar de Blue pool .Na een minuut of 15 wandelen stroom opwaarts dus af en toe best pittig in de benauwende hitte, kwamen we aan bij de Blue Pool. De eerste glimpen die we op opvingen waren de prachtige blauwe tinten van het meer. Waanzinnig mooi! Het meer was omringd door dichte jungle met die gebruikelijke jungle muziek op de achtergrond.
De Blue Pool is de bron van de Emerald Pool. Het meertje is dieper dan het lijkt en gevuld met drijfzand. Je mag er dus absoluut niet gaan zwemmen! Dus gewoon even genieten van de geluiden uit de jungle en het mooie water..... en toen werd het drukker dus zijn we weer naar beneden gelopen daar was het inmiddels rustiger geworden en nam ik even een frisse duik in het natuurlijke zwembad, het water uit de bron schijnt geluk te brengen en als je je gezicht nat maakt met het water dan komen je wensen uit. Het was een leuk uitstapje die we ook weer kunnen afstrepen.
S’avonds zijn we een hapje gaan eten en hebben we de scooter terug gebracht. Het is onmogelijk om een taxi, tuktuk of songcheuw te krijgen langs zo’n drukke weg dus zijn we terug naar het centrum gelopen om vanaf daar een taxi naar het hotel te nemen.
Om 5 uur gaat de wekker weer want dan worden we naar het vliegveld gebracht. De laatste 4 nachten blijven we in Bangkok en dan zit onze vakantie er weer bijna op.