2e dag in Chiang Rai - Reisverslag uit Ban Don Sak, Laos van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu 2e dag in Chiang Rai - Reisverslag uit Ban Don Sak, Laos van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

2e dag in Chiang Rai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

09 December 2011 | Laos, Ban Don Sak

Donderdag 8 december.

Onze 2e dag in Chiang Rai. We wilden een aantal dingen bezoeken, maar wat wij wilden zat niet in een standaard excursie. De meisjes van de receptie zeiden dat ze sinds kort met vaste chaufeurs werkten die je overal heen konden brengen waar je maar wilde. Op een lijst konden we aangeven wat we wilden zien en zij keken dan wat het handigst was qua route.
Dit was ook een stuk goedkoper en we hadden gewoon de hele dag een chaufeur tot onze beschikking, en zo hoefden we niet met een grote groep mensen op stap.

S'morgens kwam Jack ons om 9 uur ophalen, hij heet eigenlijk anders maar dat konden we niet uitspreken dus we noemden hem maar Jack.
We hadden als eerste gekozen voor de White Tempels, deze zijn uiteraard helemaal wit met spiegeltjes mozaïk. Echt schitterend. In een boom hadden ze stenen hoofden hangen waar planten uit groeiden, beetje luguber In de vijver rond de tempel zwommen zelfs witte koi karpers. Voor een bruggetje staken allemaal stenen handen uit de grond, wat daar de reden van was dat weten we niet. Al met al prachtig om te zien.

Daarna naar het zwarte dorp. Dit was een soort kunstenaars dorp met allemaal zwarte huizen. In alle huizen stond kunst, veel gemaakt van zwarte karbouwen of buffel horens. bijv banken, stoelen , schommelstoelen bedden enz.
Er was 1 heel groot gebouw met allemaal schilderijen en kunstwerken. Sommigen mooi en andere weer luguber.

Toen gingen we naar de Monkey Mountain. Aapjes komen vanuit de bergen waar ze leven naar beneden als ze honger hebben. Je kan daar nootjes en bananen kopen voor de aapjes. Heel grappig om te zien, en heel hoog in de bergen kon je de aapjes zelfs zien lopen. Ook was er een krokodillen bassin waar een stuk of 5 krokodillen in zaten.Niet echt spectaculair allemaal.

De Golden Triangle stond boven aan ons lijstje maar bezochten we als laatst. Eerst gingen we nog lunchen bij een restaurant met een lopend buffet. Dat vond Jack wel een goed idee want voor hem was het eten dan gratis, aangezien hij klanten brengt. Er zat namelijk ook een soort juwelier bij waar je van alles kon kopen maar wat we uiteraard niet hebben gedaan.

De Golden Triangle was echt wel mooi om te zien. We gingen met een boot over de Mekong rivier (waar ook die hele grote vissen in zwemmen wat ook te zien is geweest op dicovery channel). Jack ging ook met ons mee, en natuurlijk hoefde er voor hem niet betaald te worden want Thai people zijn gratis. We vaarden eerst naar Birma en toen naar Laos waar we naar een marktje zijn geweest. Daar waren gelijk een heleboel zwerf kinderen die bedelden om 5 bath. Best zielig maar het waren er te veel, want als je 1 iets geeft moest je natuurlijk de ander ook wat geven. Er waren een jongen en een meisje die op onze zwemvesten moesten passen. Een ander jongetje liep steeds met ons mee, Roel heeft hem maar een kauwgompje gegeven en daar was hij wel even tevreden mee maar kwam later weer terug. Op de markt kon je whiskey kopen met slangen en schorpioenen er in. Je kon er zelfs van proeven, en sommigen deden dat ook maar wij hebben bedankt. Terug bij de boot gaven we 3 kinderen ieder 20 bath, maar Jack pakte van 1 jongen zijn geld af want die had niet op onze zwemvesten gepast of zo, Jack stopte in ieder geval het geld wel mooi in zijn eigen zak. Hij had niet gezien dat wij dat zagen.
Daarna bracht hij ons boven op de berg waar we een mooi uitzicht hadden op Birma en Laos. Ook zijn we nog naar het Opium museum geweest.

Toen gingen we nog naar de oudste tempel van Thailand, een beetje ouwe meuk wat in de steigers stond. Niet echt interessant dus.

Dit was een lange en vermoeiende dag dus snel terug naar het hotel.

• 21 December 2011 - 09:12

Samantha:

De foto's van de witte tempel zijn wel heel bijzonder, echt mooi en toch een beetje eng =D