Laatste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Bangkok

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

30 December 2012 | Thailand, Bangkok

28 December. In Trang hadden we een leuk hotel direct waar wij door de bus werden afgezet. De rit naar Trang was vreselijk, een mini van met airco. Lijkt heel luxe maar niet als je als sardientjes in een blik opgepropt zit tussen de rugzakken. Een 12 persoons busje inclusief de chauffeur en dan nog alle bagage van 11 man, overal ligt dus de bagage tussen gepropt zodat Roel en nog een jongen zowat opgevouwen zitten en dat 3,5 uur lang.
In Trang hebben we ons door een tuk tuk naar Robinson Mall laten brengen en daar wat rondgewandeld. Ondanks dat het hotel best goed was, was ik wel blij dat we onze eigen laken bij ons hebben, toch een iets frisser idee. De volgende ochtend vroeg naar het vliegveld voor de vlucht naar Bangkok en daar direct een taxi naar ons laatste hotel laten brengen. Dit keer weer lekker luxe, een mooie suite met inloop kast een een keukentje. We zijn gelijk maar naar het MKB gegaan voor de laatste kadootjes. 's Avonds in het hoogste gebouw van Bangkok de “Bayok Sky Tower” op de 81e verdieping gegeten. En ik vond op de 62e verdieping in Moskou al hoog ;-) Op de 84e verdieping was een rond draaiend platform om het gebouw heen waar je dus van een vreselijk mooi uitzicht kunt genieten. Zo met alle feestelijke verlichting is het extra mooi. De volgende ochtend heerlijk ontbeten want dat is hier erg goed, een uitgebreid ontbijtbuffet inclusief rijst en curry, zelfs patat op de vroege ochtend. Op aanraden van Jan en Anita met de skytrain naar Terminal 21 gegaan. Ook een hele grote mall met zelfs een roltrap die 2 verdiepingen overslaat en iets harder gaat als een normale roltrap. Overal zijn roltrappen echt een wir war. Zelfs naar het toilet gaan is al een belevenis op zich, je kan de warmte van je wc bril instellen, de hoogte en de temperatuur van het bidet water kan je ook instellen en dan kan je je ook nog laten drogen met warme lucht.
Inmiddels is het 30 December, onze laatste dag in Bangkok. We hebben maar weer in het MKB rondgewandeld en zijn we naar wat winkels wezen zoeken op Siam Square, helaas niet gevonden. Straks onze spullen inpakken en op tijd naar bed want morgen ochtend gaan we om 06:00 uur naar het vliegveld en dan zit onze reis er al weer op.
Holland here we come.

• 30 December 2012 - 16:58

Lusa:

Ja ja en dan zit het er weer op, maar het was denk ik wel weer een super mooie ervaring en weer veel gezien... een goede terugreis...entot???............