Laatste dag in Chiang Rai - Reisverslag uit Mong Li, Myanmar van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Laatste dag in Chiang Rai - Reisverslag uit Mong Li, Myanmar van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Chiang Rai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

09 December 2011 | Myanmar, Mong Li

Vandaag kwam Jack ons weer om 9 uur ophalen om als eerste naar de Hot Springs te gaan. Ze waren alles aan het verbouwen dus een beetje rommelig. Er was een bron waar de eitjes in bamboe mandjes gekookt werden. Dit was een bron waaruit water komt van 100 graden komt. Het rook er zelfs naar zwavel. Er was een grote vijver bij waar het warme water inliep, toch zwommen er ook een heleboel vissen in.

We gingen naar een thee plantage, een fabriek en nog een thee markt geweest.Vroeger waren de huidige theeboeren opium boeren.

Bij een museum over de chinezen die thailand weer terug wilden, maar thailand was inmiddels een eigen land en geen provincie van china meer. Ook kon je daar weer thee kopen en proeven.

We gingen de Royal Villa bezoeken waar ik bij de ingang van het terrein eerst een lange broek kreeg omdat mijn broek 20 cm te kort was. Bij de ingang van de villa kregen we een kastje met een koptelefoon en konden we in het engels de toer volgen.
Daarna nog de tuinen in geweest waar het echt heel mooi was met allerlei europese planten, leuk aangelegde watervallen en ook weer veel mooie orchideën.

Straks op tijd naar bed want morgen komt Jack ons om half 7 ophalen om ons naar het vliegveld te brengen.

• 11 December 2011 - 18:58

You@:

Nou, dat ziet er weer hééérlijk uit, Toos!
    Geniet geniet geniet,

Liefs en greetz Hans en You@

• 12 December 2011 - 19:57

Yinte, Anna En Wes:

heey heet luitjes,,

het ziet er heerlijk uit daar hoor wou dat wij daar ook konden zijn, maar helaas hier is het gewoon 5 graden. en jullie zitten lekker in de zon waarschijnlijk.
    vandaag weer lekker gewerkt uhum maar goed is niet anders het moet ook gebeuren hee. vrijdag is anna der eerste werkdagweer ze heeft er geloof ik wel in en Yinte der eerste echte dag op het dagverblijf.

maar goedhoop dat jullie je nog vermaken de laatste 13 dagen want we missen jullie wel hoor!!

veel plezier nog daaar en liefs ons