Hongkong - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Hongkong - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Hongkong

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

02 Januari 2015 | Indonesië, Batavia

30 dec

Vanmorgen kwamen we om ongeveer 1 uur s'middags aan en dachten dat we een airport pick up hadden. Maar goed, we hebben kaartjes voor de metro gekocht en 2 haltes verder waren we bij Kowloon station waar een shuttel bus ons naar het hotel bracht. Nou snappen we dus ook waarom we geen airport pick up hadden. Onze rugzakken hebben we op de luchthaven bij een depot achtergelaten waar het 29 uur kon blijven staan tegen een wel hele forse betaling maar goed, dan hoeven we er niet mee te slepen of het bij het hotel achter te laten. Bij het hotel kregen we een up-grade van onze kamer. Extra groot en met een ligbad. Niet dat we daar gebruik van maken maar wel lekker zón grote kamer. Maar wat is het hier koud zeg. 19 graden en gelukkig hadden we onze jassen meegenomen, ondanks de zon was het voor ons best fris want we kwamen van 35-40 gradeb.
We zijn eerst neusdruppen gaan halen want heb sinds Jakarta last van mijn oren. Na een paar keer sprayen kan ik weer normaal horen. Gewoon een beetje rondgelopen en we kwamen bij de night market en ladys market waar we wel weer leuke dingetjes hebben gescoord. Maar wel vreselijk veel gelopen en dan doet googlemaps het ook nog eens niet goed waardoor we vreselijk omgelopen hebben. Tussen al die hoge gebouwen werkt het gewoon niet goed.

De volgende dag hebben we de metro gepakt naar Victoria Peak. Er stond een ongelofelijk lange rij en ze zeiden dat de wachtijd op dat punt 2 uur zou zijn, nou daar hadden we dus mooi geen zin in en hebben we een taxi naar boven genomen ( dankzij een tip van Reinier ) kostte maar 10 euro en binnen 15 minuten waren we boven. Onderweg hadden we meerdere malen een prachtig uitzicht dus best de moeite waard.
Het hoogste punt van Hongkong Island die in de volksmond Mount Austin genoemd wordt. De berg is met 552 meter het hoogste punt op het eiland en er is een winkelcentrum, een vrijetijdscentrum en diverse restaurants. Boven op Victoria Peak heb je een prachtig uitzicht over Hongkong. Hongkong is echter een en al hoge gebouwen waarover een waas van smog hangt. Maar het uitzicht is echt prachtig.
De prijzen hier zijn schrikbarend hoog, voor 2 ijsjes betaalden we 10 euro en de neus spray kostte zefs 20 euro.
We hebben weer een taxi genomen in verhouding is die weer een stuk goedkoper en zijn we naar Stanley Market gegaan een gezellige markt en daar hebben we langs de boulevard hebben gelopen.
We hebben een taxi naar Lockhart road gepakt waar we wat hebben gegeten en met de metro zijn we naar de luchthaven gegaan waar we onze rugzakken hebben opgehaald. Pas om 00:25 zou onze vlucht gaan dus moesten we echt heel lang wachten. Helaas op de luchthaven werd niets gedaan aan de overgang van oud naar nieuwjaar en op dat moment stonden we in de rij om te boarden. Heel saai dus. Beetje vreemd en ook in het vliegtuig werd er niets extra's gedaan aan het nieuwe jaar.
Helaas zaten Roel en ik niet naast elkaar doordat we die nacht niet online konden inchecken. Op de luchthaven kregen we te horen dat het niet kon omdat de vlucht die we eigenlijk zouden nemen was gecanceled. Dus samen champagne drinken in het vliegtuig was er ook niet bij.

Een hele lange zit was het, en op schiphol moesten we ook nog eens extra lang wachten omdat we de pijl en boog en gitaar bij een andere band moesten ophalen.
We konden Reinier niet vinden dus net toen we naar de trein wilde lopen tikte Wesley me op de schouder. Hij was samen met Yinte en omdat ze ons niet uit konden zwaaien hadden ze met Reinier afgesproken dat zij ze ons op zouden halen. Wat een verassing en heerlijk om Yinte weer te knuffelen. Thuis gelijk maar de kachel aangestoken en is het hier weer snel 26 graden....heerlijk.
's Avonds kwamen Wes en Anna met de meiden bij ons eten en Liva moest even wennen maar dat duurde maar kort en wilde dus weer steeds bij mij op schoot.

Jaaa toch fijn om weer thuis te zijn. wel vreselijk koud maar ja.