Van Sorong naar Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Van Sorong naar Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Van Sorong naar Bali

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

25 December 2014 | Indonesië, Denpasar

15 dec

In Sorong werden we door een chaufeur van het hotel opgehaald. We hadden Patrick gevraagd of hij het hotel wilde bellen om te zeggen dat we een dag eerder zouden aankomen. We hebben Patrick,Vera, Arie en Hector nog ontmoet in de hotel lobby. Vera vertrekt om 2 uur naar R4 ze gaat daar voorbeidingen doen voor de kerk. De afgelopen 2 dagen niet veel gedaan en 17e zijn we naar Bali vertrokken. In Makassar moesten we 2,5 uur wachten en in Bali kwam Henk ons ophalen van het vliegveld.

Eerst nog op de veranda gezellig zitten kletsen en ons in het huis van Arie en Brenda geinstalleerd, heerlijk confortabel huis. Gelukkig vind Mozart de hond ons ook leuk, wel zo handig een waakhond hier want voor je het weet stelen ze je huis leeg en een hond als bewaking is hier echt een must. De 1e nacht niet echt super goed geslapen, de hond was steeds aan het blaffen en al vroeg (4:30uur) gaat er een haan kraaien.
De volgende dag zijn we met samen met Trees naar een kliniek gereden hier in de buurt want Roel was in R4 waarschijnlijk door iets gebeten en heeft dus een wond op zijn teen die onstoken was. Schoongemaakt ontsmet antibiotica creme en weer verbonden, antibiotica kuurtje en creme mee. 3 x pd schoonmaken en weer verbinden. Hopen dat het snel over gaat, toen naar kuta gereden om geld te wisselen en boodschappen bij de Carrefour gedaan. ‘s avonds hebben we samen met Trees op het strand gezeten en genoten van een live bandje. Heerlijk met de klotsende golven en een mooie zonsondergang. Helemaal perfect.

De volgende dag zijn we in huis gebleven en hebben we biertjes gedronken met Henk, Tia en Nea en ook Sem de zoon van Mary was hier. Een gezellige middag met te veel biertjes. Maar wel gezellig bijgekletst.

Gisteren zijn we samen met Trees naar Monkey Forrest gereden bij Ubud. De weg er naar toe was echt schitterend. We komen door Mas waar kilometers lang links en rechts van de weg houtsnijwerk te koop is. Batuan waar ook weer kilometers lang maar dan allemaal steenhouwerijen waar beelden wastafels en nog meer moois te koop is. Dan door Celuk waar veel zilverwerk te koop is waar we natuurlijk ook even een kijkje nemen. De tempels slaan we dit keer maar over. Bij de Sawa’s hebben we in een restaurantje wat gegeten, echt super mooi was het, met een prachtig uizicht beland je in een groene oase van rust. Geweldig en zeker een bezoekje waard.