Huahin deel 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Huahin deel 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Huahin deel 1

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

05 Maart 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal.

Het heeft even geduurd maar inmiddels vertrekken we vanavond weer met de nachtbus om 23:00 uur naar Chumphon. We wilden dus de laatste ochtend weer op tijd op staan voor de trein naar Huahinn, dit is ons wederom niet gelukt en hebben ons dus weer verslapen. We zijn met een tuktuk naar een T.A.T kantoor gegaan, daar kan je vanalles regelen van dag tripjes tot vliegtickets. De dame achter het bureau zou kijken welke opties we hadden om naar Huahinn te gaan. 1. met de middag trein welke pas laat aan zou komen. 2.Met de bus, dit zou redelijk goedkoop zijn maar zou een hele lange rit worden. 3. met de taxi deze rit zou 2,5 uur duren maar kostte wel 3000 bath. Uiteindelijk toch voor het laatste gekozen aangezien we confortabel en met airco zouden reizen. En.....hij zette ons voor de deur van de guesthouse af.

Pattana guesthouse bevind zich in een heel smal steegje. Normaal gesproken zou je er voorbij lopen. Een super gezellig teakhouten traditionele oud vissershuis. Wat gerund wordt door Arno en een aantal medewerkers. 13 kamers heeft het huis. Wij hadden 1 van de luxere uitvoeringen met een eigen douche en toilet. ( 2 1 pers bedden en een douche met koud water wat hier heel gebruikelijk is) warm water heb je hier ook niet nodig. s'avonds zaten we gezellig te kletsen met een stel die al eerder hier waren geweest. echt super gezellig. De jongens wilden naar huis dus wij stelden voor dat ze zouden gaan en wij het licht wel uit zouden doen.

Na een slapeloze nacht ( ventilator, harde bedden) zijn we lekker achter op het verhoogde terras gaan ontbijten. Daarna een beetje de boel verkennen en een heeeeel oud mannetje met een Riksja wilde ons wel voor 200 bath naar een tempel op een berg brengen waar ook aapjes zouden zijn. Ik vond het zo zielig want wij zijn beiden best groot en zwaar en dat arme mannetje moest echt zwaar trappen, maaaar hij bleef lachen. Zelfs heuvel op, en onderweg steeds met losse handen fietsen om mij te laten schrikken of hij deed z'n handdoekje over z'n hoofd. Wat een lol had hij als ik begon te gillen.

Wordt vervolgd......