Weer in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Weer in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Weer in Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

19 Maart 2010 | Thailand, Bangkok

18 mrt

Vroeg opgestaan want we vertrekken om 08:20 met het vliegtuig naar Bangkok waar we de laatste 4 dagen blijven. Op het vliegveld aangekomen vroegen ze of we een vlucht eerder wilden gaan omdat daar nog plek zou zijn, we vonden het wel best want dan zijn we mooi op tijd in Bangkok. We vlogen met een propeller vliegtuig, ik vertrouwde het voor geen meter en vond het ook doodeng, onderweg hadden we ook nog aardig last van turbulentie, gelukkig was het maar een uur en tien minuten vliegen.

Om half 11 zaten we in de taxi, best raar want als passagier betaal je ook de tol, hoewel op de meter rijden heel goedkoop is moet je daarnaast ook nog 50 bht extra betalen, waarvoor was ons niet helemaal duidelijk, maar goed….. al met al waren we dus om 11:15 voor ongeveer 450 bht op plaats van bestemming. Ondanks de omwegen in verband met de demonstraties. Overal staan politie agenten, militairen met geweren. Heel veel mensen in het rood gekleed. We hoorden dat er ongeveer 60.000 mensen aan het demonstreren zijn en dat er 50.000 militairen en politie agenten zijn ingezet om de orde te handhaven. Best indrukwekkend allemaal. En dan te bedenken dat we er hier niets van merken maar dat het zich 1 straat verderop afspeelt.

Alweer vallen we van het ene uiterste in het andere en is het gelijk een chaos op de weg, overal toerende auto’s en tuk tuks, Koh Samui was aardig rustig en konden we nog een motor huren, hier in Bangkok is dat niet te doen. Alles en iedereen rijd maar door elkaar en toeteren als ze gaan inhalen. 2,5 week hebben we frisse zeelucht ingeademd en hier stinkt naar uitlaatgassen en begrijp ik ook dat mensen een mondkapje dragen.

We zitten weer in kamer 414 van Sleep Withinn dat uitkijkt op de straat waar het gebeurt. Weer een gezellige drukte, met overal muziek. 1 straat achter ons is Khao San Road waar het nog meer leeft. Gezellig weer om hier te zijn. Nadat we ons hadden geïnstalleerd op onze kamer hebben we een taxi gepakt naar “Siam Ocean World” (…Lusa..we wilden graag lopen maar dat was een beetje te ver) We hebben daar eerst wat gegeten….heerlijke taco’s . Daarna zijn we de ingang gaan zoeken …ocean world bevind zich onder de Mall een winkel centrum voor mensen met een wat dikkere portemonnee. We hebben een kijkje achter de schermen genomen en een rondje met een glasbodem boot gemaakt. Beiden hebben we happy fish happy feet gedaan. Ik kon niet tegen dat gekriebel, maar Roel heeft nu hele zachte voetjes. We hebben in ieder geval hele mooie foto’s en filmpjes kunnen maken. Ook was er een 4D film, een kort filmpje over schilpadjes die voor het eerst kennis maken met de mens. De vervuiling die ze aanrichten in zee en de walvissenvangst, maar ook over greenpeace.Heel grappig. Ook omdat je stoel bewoog en sommige stukjes leek het alsof je in een 8 baan zat.

’S Avonds heerlijk door de straatjes gewandeld en bij een kraampje bami met groenten laten maken en al lopende opgegeten, verderop Manga met kleefrijst gekocht. Nog hier en daar wat souvenirs gekocht en bij de bar naast het hotel nog wat gedronken.

Al met al een drukke 1e dag in Bangkok.
( foto's komen weer later want Roel ligt ziek in bed hij heeft een beetje koorts en zn buik rommelt ik wil hem dus niet wakker maken met mijn gerommel

Hopen dat hij snel weer opknapt, waarschijnlijk verkeerd geteten.

Laterssss XXX

• 19 Maart 2010 - 17:40

Anna&wes:

hooi hooi..

alles goed daar?
    sorry dat we een tijdje niets hebben geschreven maar zijn een beetje druk met van alles.

afgelopen zondag zijn de fokkers geweest met hun honden en zijn we naar het leest gewseest. was echt supper gezellig alle 5 de honden waaronder kita en reigan voormde 1 roedel.
    alleen toen we terug waren mochten ze van kita niet mee naar binnen.

ik (wesley) heb zelf samen met ferrucci en een vriend van hem een helenacht voor een schoenen winkel in a'dam gekampeerd voor een paar schoenen. alleen de volgende dag toen ze verkocht werden was mijn maatje en ferrucci's maat uitverkocht hahaha voor niets dus.. mrjaa volgende keer beter..

nou veel plezier nog de laatste dagen en een goede reis terug.

liefs anna&wesley

• 19 Maart 2010 - 17:52

Wes:

ojaa jullie zijn weer in bangkok hee.

zouden jullie als jullie zin en tijd hebben even langs een winkel te gaan en kijken of er een leuk paartje nike air max 1 tekoop is maatje 46.
    of anders een andere leuke nike schoen maatje 46 liefst zo appart mogelijk

hier 3 adresjes waar ze dat mogelijk wel verkopen.

-Nike : 1st Flr. Siam Center.

-Humankind Factor : Underground FL., 208 Siam Square Soi 1, Rama 1 Rd

-What's Happen : Siam Square Soi 1

ook als jullie geen tijd toch bedankt groetjes van hier

• 19 Maart 2010 - 18:28

Ron L. Uut Apeldoorn:

Hela hola,

Wat vliegt de tijd als je even niet op let. Nog maar een paar daagjes en het zit er weer op. Ging het voor jullie gevoel ook zo snel, of viel dat wel mee?
    Roel beterschap.
    Geniet nog van de vakantie en tot snel.

Groetjes fam. R. Laitenu

• 19 Maart 2010 - 20:44

Opa En Lusa:

Hoi Toety en roel, van mij hoefde je niet te lopen,dat was vanje vader.Roel drink lekker veel cola,helpt altijd als je iets verkeerds heb binnengehaald.Geniet nog even van het drukke bangkok en wees een beetje voorzichtig en alvast een goede terugreis over een paar dagen.en hier is het ook al lekker lente weer, gisteren heerlijk een uurtje in de tuin in de zon gelegen, ja het kan weer, veel liefs van ons.

• 19 Maart 2010 - 21:56

Samantha:

Hey vakantiegangers,

het is hier nu ook lekker weer geweest de afgelopen dagen.Nog veel plezier en ik hoop dat pa gauw opknapt.

Beterschap en alvast een goede reis terug,

Liefs Samantha

• 20 Maart 2010 - 02:37

Roel & Toety:

sorry lusa...maar pa lopen is hier lastig, overal tuk tuks en taxi's dus krijgen we de kans niet om te lopen. Haha.

• 20 Maart 2010 - 14:34

Sandra,harold,daisy:

Hoi hoi,
    Wat gaat dat snel voorbij zeg.
    Roel beterschap!
    We wensen jullie vast een goede terugreis.