Freedom Beach - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Freedom Beach - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Freedom Beach

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

08 Maart 2010 | Thailand, Koh Tao

Iedereen bedankt die een berichtje voor ons achter laat, het is leuk om te zien dat we gevolgd worden.

Dit keer hebben we voor 3 nachten iets geboekt, om toch wat meer van de omgeving te kunnen ontdekken, we hebben gemerkt dat als je maar kort op 1 plek bent je ook minder meemaakt van de omgeving. De 1e ochtend zijn we dus vroeg opgestaan om een scooter te huren, waarmee we dus een beetje de omgeving zijn gaan verkennen. Bij de haven hebben we de scooter neergezet en zijn wat rondgelopen. Ik heb ook mijn 1e massage genomen, ik had gekozen voor een Aloe vera massage van een half uur, Roel heeft languit in een stoel op mij gewacht .

Nadat we wat hadden gedronken zijn we weer op pad gegaan, we wilden naar een walvis skelet gaan maar met de heuvels en de te weinig aan power van ons scootertje hebben we er toch maar vanaf gezien. Meerdere malen moest ik afstappen en Roel de bult op duwen. We zagen ook nog een groene anderhalve meter lange slang de weg oversteken nadat Roel het diertje bijna over z’n staart reed. Bij de supermarkt nog wat chips en kaarsen gekocht . Het licht valt hier geregeld uit, maar met kaarsjes op ons balkon is ook erg gezellig natuurlijk.

De 2e ochtend zijn we weer niet al te laat opgestaan, we wilden weer naar de haven om vast een kaartje te kopen voor de boot naar Koh Phanang. Ook hebben we nog ontbeten met heerlijk vers fruit en koffie uiteraard.

Daarna zijn we gaan kijken bij welke haven we morgenochtend moeten zijn. De boot vertrekt om 10:00 en om half 10 moeten we inchecken. Om 9 uur rijd er een gratis taxi vanaf het ressort dus dat is wel makkelijk. S’middags hebben we een poging gedaan om te gaan snorkelen. Je kunt hier 100 meter het water in lopen en dan nog komt het water niet hoger dan 80 cm. Bij het zien van een zee komkommer werd ik al bang. Nu weet ik het zeker….snorkelen is niets voor mij. We zijn lekker op het strand gaan liggen met ieder een boek. Het warme weer is erg vermoeiend dus we moesten weer een dutje doen, we werden wreed gestoord door nieuwe buren die met hun tuinmeubels gingen schuiven en tot overmaat van ramp viel weer het stroom uit en deed dus ook de airco het niet meer.

De mensen zijn hier echt vreselijk aardig en proberen het je echt naar de zin te maken. Hier loopt ook een ladyboy rond, wat zijn functie precies is weet ik niet,maar hij loopt een beetje rond en draagt de andere jongens op wat ze moeten doen, vanavond zag hij dat de ventilatoren niet goed op ons gericht stonden terwijl we aten, dus wees hij de jongens daar op. Even later komt hij het kantoor uit met een kroon op z’n hoofd een sjerp met daarop de tekst Miss Queen of fantasy 2009 en op hoge hakken. Hij/zij liep een beetje rond en sprak de” menigte” toe, heel lollig.

De spullen zijn weer gepakt en morgen vertrekken we naar het volgende eiland. Nu nog even genieten van de geluiden en ons biertje op ons balkon.

Volgende bericht vanaf het eiland Koh Phanang.

Groetjes en liefs van ons.

• 08 Maart 2010 - 16:15

Roxanne:

ooh ooh ooh wat ziet het eten daar lekker uit, is die stoel niet iets voor hier? :P

Groetjes en veel plezier!

• 08 Maart 2010 - 16:29

Samantha:

zo te zien vermaken jullie je prima daar, wat een prachtig uitzicht op de foto's. En dan te bedenken dat vanochtend hier weer gesneeuwd heeft, het lijkt wel Riga waar je tot je knieën in de sneeuw staat :P.
    jullie kunnen genoeg inspiratie op doen daar voor een volgend kunstwerk net als de takken-lamp;).

Veel plezier en verbrandt niet!

• 08 Maart 2010 - 19:37

Pa En Lusa:

Heerlijk genieten dus iedere dag,prachtige foto's, wel een echt paradijs he?Jullie heel veel plezier en wij wij zitten bij een warme kachel. En genieten mee met jullie reisverslag en foto's, liefs en een dikke knuffel van ons

• 09 Maart 2010 - 07:57

Harold,sandra & Kids:

Hallo,
    wat een luxe zeg!
    Het moet echt fantastisch zijn om zo ontspannen op je balkon te zitten met uitzicht op zee en dan te weten dat het hier gewoon echt vreselijk koud is!!
    Heel veel plezier nog
    Groetjes van ons allemaal!

• 09 Maart 2010 - 08:19

Marianne:

Helemaal leuk om jullie zo een beetje te volgen, heerlijk ziet het er uit!! Genieten maar!!!
    lieve groetjes!!

• 09 Maart 2010 - 19:21

Youetta:

Je moet verslaggeefster worden!
    Ik heb het verslag met plezier gelezen:-)
    Iééée, een slang. Tsja, da's toch de realiteit hè?
    En whahaha, die LadyBoy!!!
    Jullie genieten dus met volle teugen, goed zo!!!
    Ben nu al benieuwd naar het verslag van Koh Phanang.

Liefs van Youetta

• 26 Juni 2010 - 05:28

Connie Wijma:

Die vruchten zijn Jack Fruits, geelachtigvruchtvlees, is zoet van smaak,
    Leuk jullie verslag te lezen!