Koh Samuii - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Koh Samuii - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Koh Samuii

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

13 Maart 2010 | Thailand, Bangkok

11 Maart
Gisteren was het nogal aan het waaien en de zee ging aardig tekeer. Toen we aan het eten waren werd er plots gerend en geroepen, bleek dat de boot was losgeslagen en dat 2 jongens probeerden de boot bij de buurt van de rotsen te krijgen. Dit mislukte en de boot sloeg tegen de rotsen kapot, de jongens mankeerden gelukkig niets maar zaten verslagen tegen een rots terwijl iedereen om hun heen stond. De boot was best bijzonder omdat het een extra lange longtail was. Vreselijk voor ze aangezien dit hun bron van inkomsten is. De boot tochtjes en de taxi ritjes met de boot naar andere stranden is het enige wat ze hebben.

Die nacht heeft het ook nog vreselijk geregend en ging de zee nog steeds te keer. S´morgens zagen we dat de golven tot aan ons huisje waren gekomen want Roel mist een slipper. Op het strand lag de kapot geslagen boot….wel triest om te zien….maar zoals de thai nou eenmaal zijn, ze blijven vriendelijk naar je lachen terwijl ze de boot verder uit elkaar halen en de stukken wegdragen. Het is de bedoeling dat ze de boot weer opnieuw gaan opbouwen.

De hele dag hebben we eigenlijk niets gedaan….Roel is nog wel naar een view point , een water val en een eind de heuvel op gelopen. Al met al is hij 2,5 uur weg geweest en heb ik heerlijk in de hangmat liggen lezen en dommelen. Zwemmen kon niet want de zee was nog steeds te ruw. We hebben nog wel geprobeerd om te internetten, ging erg moeizaam vanwege het slechte weer. Uiteindelijk toch nog een ressort kunnen vinden op Koh Samui waar nog plek is.

De volgende ochtend weer op tijd op want de taxi naar de pier vertrekt om 10:00 uur. Na weer een hobbelige rit konden we gelukkig de boot van 11:30 nemen naar Koh Samui. Dit is een tochtje van een uur ongeveer. Na aankomst eerst ergens wat gedronken en het Ressort gebeld, met een taxi hebben we ons daarheen laten brengen, het is inderdaad een prachtige beach huisje direct aan het strand. Wel een stuk groter en luxer dan het huisje op Koh Phangan. We zijn direct maar een frisse duik in de zee gaan nemen, s’avonds hier op het strand gegeten, heel gezellig……ze hadden allemaal tafels en stoelen op het strand gezet met kaarsjes enz….ook was er een live band. We hebben heel decadent een fles wijn en een wijnkoeler besteld die ze heel officieel aan ons lieten zien en lieten proeven…niets bijzonders maar gewoon lekkere wijn….voor hun wel bijzonder omdat ze voor 1 fles wijn 1 week moeten werken. Al met al een gezellige avond.

Vandaag ( inmiddels 13 mrt) een ticket naar Bangkok geregeld voor 18 mrt. We hebben weer een jeep gehuurd en daarmee het eiland wezen verkennen. Naar een waterval geweest…nou ja waterval…weer weinig water. Verder gereden en we kwamen bij een soort dierentuin. Hele vreemde duiven in rood, groen, geel en blauw, aapjes aan kettinkjes die je kan voeren en borstelen. Daarna kwamen we bij Magic Garden. Gewoon van bovenaf gekeken en wat foto’s gemaakt van orchideën. Terug naar het ressort om een duik in zee te nemen en nog ff in het zwembad. En zoals gewoonlijk maakt de warmte ons erg moe dus moeten we ff dummelen.

Doeiiii

• 13 Maart 2010 - 18:43

Pa-lusa:

wordt wel weinig gewandeld. lees alleen maar busje, bootje, taxi, volgend uitje even een paar uur lopen. Nog veel plezier.

• 13 Maart 2010 - 19:50

Samantha:

Mooi die foto's.
    veel plezier

• 14 Maart 2010 - 10:42

Hans En Conny:

hoi hoi reisverslagen gelezen heel leuk, inderdaad toet je moet schrijfster worden. leuke foto's we zijn heel jaloers wat een leuke plekjes zo aan het strand en op een olifant, doodeng, en het eten ja ja.
    jullie nog veel plezier aankomende week.
    liefs en groetjes