Doi Suthep - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Doi Suthep - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Doi Suthep

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

06 December 2011 | Thailand, Chiang Mai

In het Guest house kan je heerlijk ontbijten. Elke ochtend eet ik 2 geroosterde broodjes met jam en een Yogurt shake met verse vruchten, kopje koffie erbij...heerlijk.
Roel neemt steeds weer wat anders, dan weer een omeletje, dan een gebakken eitje of een soepje met noedels, en vanmorgen had hij croisantjes met jam en 2 gebakken eitjes op toast en koffie.
De guesthouse wordt gerund door een Thaise dame Ammie en haar nederlandse man lucas. Aardige mensen met heel lief personeel.

Wij zijn vandaag met het scootertje naar de tempel van Doi Suthep gegaan. Dat is van hier af ongeveer 20 km waarvan 14 km de berg op. Onze scooter ging zelfs bijna 100 km pu dus die berg was een makkie.
De tempel schijnt de mooiste van thailand te zijn, maar het was echt vreselijk druk dus roel is maar niet mee naar binnen gegaan aangezien hij schoenen met veters aan had, ik had slippers aan dus ben eerst gaan kijken of het de moeite was. Nou...mooi was het wel maar we zijn toch maar niet terug gegaan.

Op de terugweg zijn we langs een waterval gegaan en ook hier gold...locals betalen 20 bht en foreigners betalen 100 bht + 20 voor de scooter. Ik zei dat ik geen farang was maar local, trapte ze mooi niet in want dan moest ik mijn id laten zien. De waterval was echt heel mooi en het water komt ook echt met een enorme kracht naar beneden.

S'avonds zijn we nog naar de night bazaar geweest, gewoon een beetje lekker geslentert en toch maar een leuke tas gekocht:-)

• 07 December 2011 - 15:43

Anna:

Mocht je zomaar een tas kopen van Roel, haha... Leuk om te lezen dat jullie t zo naar je zin hebben. en mooie foto's!! Zal even wat foto's van Yinte op je FB zetten.. liefs Wes, An en Yin x

• 07 December 2011 - 16:27

Lusa En Opa:

zo jullie vermaken jullie dus prima ,lekker genieten ! wij hebben enet en kerstboom gekocht en gaan hem zo optuigen. Het is hier vies weer harde wind en veel regen liefs pa en lusa