Met Joe de tuktuk man op stap - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Met Joe de tuktuk man op stap - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Met Joe de tuktuk man op stap

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

08 December 2011 | Thailand, Chiang Mai

Dinsdag 6 dec zijn we met Joe de vaste tuktuk man van de guesthouse op stap gegaan. We wilden een aantal dingen doen die op het scootertje toch niet zo handig zijn, en omdat het best wel ver was, raadde lucas de eigenaar van de gusthouse ons aan om met Joe te gaan want die wist de weg en is niet duur.

Toen we ontbeten hadden kwam Joe ons ophalen en zijn we als eerste naar de vlindertuin en insecten museum gegaan. Dat was best leuk en we hebben heel veel mooie vlinders gezien. De insecten vond ik soms best wel griezelig, sommigen wil je echt niet tegen komen. Het meisje van de vlindertuin pakte een schorpioen vast en legde die op haar hand.
Ook pakte ze allerlei andere insecten zoals rupsen waaronder ook echt best wel grote, en wandelende takken en blaadjes.

Daarna zijn we naar de orchideënfarm gegaan, ongelofelijk zoveel mooie soorten. Ook stond daar 1 van de grootste soorten orchideën. Sommige orchideën hadden zelfs een prijs gewonnen.

Toen zijn we naar de Hill Tribes gegaan, dat was meer een soort kamp waar ze een aantla stammen bij elkaar hebben gezet. Speciaal voor de toeristen. De Karens bestaan uit verschillende volkeren, de Lahus, Akhas en Lisus en Padongs of ook wel Longnecks genoemd. Oorspronkelijk komen ze uit de hoogvlaktes van Birma. Het was eigenlijk meer een soort van aapjes kijken, iedereen deed zijn kunstje en zodra er weer mensen aankwamen dan gingen ze snel op hun plek en deden alsof ze hard aan het werk waren. Ook gingen ze echt poseren als je foto's wilde maken en we mochten zelfs bij een man in zijn huis kijken. Van deze stammen zijn ook documentaires op tv geweest. De entree bedroeg maar liefst 1000 bath. En voor alle spulletjes die je kon kopen betaalde je ook nog eens best veel. Ze hadden allerlei zelf gemaakte tasjes, sjaaltjes, zilveren armbanden enz. Heb er maar een poppetje voor Yinte gekocht.

En steeds wachtte Joe op ons bij zijn tuktukje, en gingen wij door naar de olifanten kamp, we waren net op tijd voor de voorstelling. De olifanten konden basketballen, voetballen, darten en schilderen, deze kon je aan het einde zelfs kopen ook voor de meeste betaalde je dan 2000 bath en de mooiste kostte zelfs 6000 bath. Al met al was dit best leuk want ze lieten ook zien hoe de olifanten boomstammen trokken en op elkaar stapelden. Daarna kon je nog op de rug van een olifant een ritje maken en op de foto. Dat leek me wel leuk, dus dat heb ik gedaan, ik vond het wel eng, je weet uiteindelijk maar nooit. Toen ik klaar was wilden de olifanten natuurlijk ook weer geld, die gaf ik dus in de slurf en de olifant gaf het weer aan zijn baas.

Toen zijn we terug gegaan naar de guesthouse want sinterklaas kwam, eerst een beetje opgefrist en om 19:00 uur kwam de sint met piet, er waren ongeveer 20 kindjes van de expats die hier werken en wonen.

Dit was weer een drukke dag en we gingen vroeg naar bed want de volgende dag zouden we met de bus naar Chiang Rai gaan.

• 21 December 2011 - 09:00

Samantha:

Erg grappig om te zien dat olifanten kunnen schilderen ;)