Op naar Koh Phi Phi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Op naar Koh Phi Phi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Op naar Koh Phi Phi

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

16 December 2012 | Thailand, Krabi

15 dec.
Om half acht kwam Jack ons weer halen om ons naar het vlliegveld te brengen, dit is ongeveer 20 min met de tuk tuk. We hebben nog even lekker koffie gedronken en toen naar de gate gegaan. Grappig klein vliegveld met maar 4 gates. Gelukkig geen vertraging en nadat we ons ontbijt naar binnen hadden gewerkt moesten we al weer klaar maken voor de landing. Grappig dat je voor dat klein uurtje toch nog ontbijt krijgt, want voor alles is uitgedeeld beginnen ze voor aan in het vliegveld met alles op te halen.
In Bangkok een taxi genomen naar het vliegveld Dong Muang van waar onze vlucht naar Trang vertrekt. De rit duurde ongeveer een drie kwartier. Deze vlucht was wel 20 minuten vertraagt dus we moesten ongeveer 2 en half uur wachten. Ergens lekker gezeten en geprobeert een dutje te doen.
Na 2 uur vliegen kwamen we om 6 uur aan in Trang waar we dus nog 2 uur op het bus station moesten wachten voor de bus naar Krabi.
De verhoudingen zijn hier een beetje zoek want voor een ritje met de minivan kostte 90 THB PP dit duurde maar 10 min. en voor de rit van 2 uur naar Krabi betaalden we 110 THB PP.
Uiteindelijk na een lange reis dag ingecheckt in het hotel. Onderweg hebben we niet kunnen eten dus zijn we aan de overkant van de straat bij de locals wat gaan eten. Lekker soort pannekoek met ei en suiker en wentelteefjes, hier doen ze er ook nog zoete melk en suiker over, ik neem alleen suiker. kregen er ook nog een glaaje water met ijsblokjes bij. en dat allemaal voor maar 80 THB omgerekend 2 euro ongeveer.
Heerlijk als een blok in slaap gevallen.

Cambodja vonden we erg leuk. Phnom Phen is een vieze stad maar wel weer schoner dan Hoh Chi Mhin Vietnam. Ook hier wonen arm en rijk dicht bij elkaar. Siem Reap is nog schoner en daar zie je ook de hele dag mensen vegen, tuurlijk zie je er nog wel veel rommel, vooral veel plastic maar de mensen zijn hier duidelijk meer met het schoonhouden van de stad bezig. Ook in Ankor zie je de hele dag mensen aan de rand van het bos vegen.
We moeten zo naar de boot dus strak schrijf ik wel weer verder.

• 16 December 2012 - 13:55

Lusa En Opa:

een regenachtige zondag vandaag ,dus niet houthakken, maar foto's uitzoeken, volgende week zijn grada en leo zoveel jaar getrouwd. hebben dan zaterdag een feestje.
    je vader heeft een blauwe pink , gisteren een misslag met een vaste bijl in het hout. heeft er gelukkg geen echte pijn aan. we gaan strakjes naar de kerk van bert en el, een zang advends dienst, met accapella koren, vind ik zelf erg mooi. geen gepreek gewoon wat zingen. Taco en sammie hebben de babykamer klaar, en we hebben het kleine meisje mogen bewonderen via drie d film, het is wat dat het kan tegenwoordig. wel genieten dus. ben nu lekker aan het breien voor de baby.
    we vinden het erg fijn dat jullie zo genieten, en dat de reis spoedig en goed verloopt.op naar de volgende reisverslag en mooie foto's en wij gaan ook maar sparen voor een reisje........ er liggen nog eenpaar wensjes. o'a de zijderoute....
    lekker genieten maar en lekker eten en drinken...... liefs pa en lusqa