Ankor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Ankor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Ankor Wat

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

14 December 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

14 December.
Nou vandaag is het dus 3 dagen geleden dat we iets hebben kunnen schrijven. Het internet op onze kamer is echt zo superrrr slecht dat we er steeds uitgegooid worden. We zijn nu maar in het restaurant gaan zitten want me moesten ook nog inchecken voor de vlucht naar bangkok morgen. We hadden vergeten een usb stick mee te nemen dus gisteren maar 1 gekocht. We moeten dus ook onze boarding passen uitdraaien en hebben dat hier bij de receptie kunnen doen, dus de stoeltjes zijn gereserveerd.

Op Ankor hebben we nog 3 tempels bezocht, 1 hele mooie en dat was gelijk mijn favoriet. De 2 volgende waren wat minder maar natuurlijk ook mooi genoeg om gezien te hebben en mooie plaatjes te schieten. Onderweg terug zagen we nog heel veel aapjes.

Gisteren zijn we pas 's middags naar Ankor gegaan omdat de zonsondergang verbluffend moet zijn. Heerlijk uitgeslapen dus en wat rond gewandeld. Ergens nog heerlijk gelunched, lekkere salade met warme geitekaas. jammie.
Om 2 uur kwam Jack de tuk-tuk driver ons halen en zijn we eerst naar een andere tempel gegaan. Ook deze was mooi maar weer heel anders, elke tempel is weer anders groot en klein. Het minst interresante was de olifant table en de table of the lepraking.

En inderdaad de Ankor Wat is in de ondergaande zon echt verbluffend mooi. Geweldig, wat voel ik me een gelukkig mens dat ik dit mooie wereld wonder heb mogen zien. Uiteraard veel foto's geschoten en genoten van het goudgele schijnsel op de 5 torens.
Het was wel lastig om mooie plaatjes te schieten omdat het er op dat tijdstip krioeld van de mensen en iedereen wil de mooiste foto maken. Gelukkig had roel een goede flitser in Ho Chi Mihn gekocht voor weinig dus dat was ff uitproberen.
Er kwam een grote familie 7 vrouwen en 1 man en we zagen dat het hem niet lukte om mooie foto's te schieten hij had ook een canon dus we boden aan dat hij onze fllitser mocht lenen. Nou helemaal blij waren ze. Ik had even met de dochter van de man zitten praten en roel zou wel even een groepsfoto maken. Nou dat hoefde hij maar 1 keer te zeggen dus iedereen op de foto en toen moest ik er ook op en een paar foto's later moest roel erbij op. Lachen hoor dat ze met ons op de foto wilden. Ze heeft mijn email gevraagd zodat ze de foto's op kan sturen. Ben benieuwd.

vandaag 14 dec zijn we vroeg vertrokken met Jack naar het drijvende dorp. Een dorp op palen die bestaat uit 700 gezinnen. Ze hebben daar zelfs een politiebureau een school en een gezondheids centrum. Heel leuk om te zien allemaal, ze hebben zelfs varkens en kippen in hokken op vlotten en alles gebeurt dus op het water. Kleine bootjes zijn hun vervoer middel. En baden doen ze in hetzelfde water. Onderweg zijn we overgestapt op een klein bootje daar zaten we met z'n 2en op en een meisje peddelde ons door de mangrove. Echt prachtig. daarna werden we op een restaurant vlot afgezet waar de kapitein van ons bootje daar op ons wachtte.
Daarna zijn we doorgegaan naar de Silk Farm waar we een rondleiding kregen, wat een werk ze. de zijde rupsjes zijn 28 wk oud voor ze hun zijde gaan maken. Dan gaan ze dood en worden ze gekookt dan ontstaan er draden die weer een heel proces gaan doormaken voor het een lapje stof word. Een sjaaltje weven duurt ongeveer vier dagen.
Uiteraard een mooi zijden tasje gekocht.
Dit waren onze laatste dagen in Siem Reap en morgen weer vroeg op om op tijd op het vliegveld te zijn.

Volgende verslag zal pas verschijnen als we op Koh Phi Phi zijn

  • 14 December 2012 - 18:12

    Lusa:

    weer een mooi verslag van moedertje natuur en het werk wat ambachts mensen kunnen doen steeds weer kanp wat mensen er uit halen. indruk wekkende gebouwen en paleizen.
    je vader is vandaag lekker wezen spelen met het kadotje onder de boom vandaan, een benzine kettingzaag het was een appeltje eitje het zagen, nu ligt er een in kop gezaagde boom van de gemeente gekocht naast ond huis om gekloven te worden , nu lekker binnen en genieten van de winteravond,openhaartje aan t.v. en een glaasje gluwwijn. zelf moet ik me wat rustig houden heb voor de tweede keer een dubbele longontsteking. dus wat binnen knutselen. kerstkaartjes maken. foto 21 is een mooie trouwjurk toetie liefs pa en lusa

  • 15 December 2012 - 07:46

    Chrisje:

    Hoi zusje en zwager,

    Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Zo kan ik dus lezen waar jullie zijn geweest enzo.
    Ik zie het allemaal voor me. Ben een klein beetje "jaloers" op jullie. hahahaha
    Niet echt natuurlijk . Ik gun het jullie wel.
    De foto's zijn ook allemaal erg mooi.
    Hier is het koud, regenachtig...Dan weer winter, dan weer herfst. Bahbah.
    Nou luitjes....geniet ervan. En tot de volgende verslag.
    Doe voorzichtig en lief zijn voor mekaar.
    Oh ja..heb een intake gehad voor de revalidatie.Ik moet 2x in de week naar het ziekenhuis.
    Ik heb iedere x dezelfde fysiotherapeut. Ik zit in niveau 3. Niveau 1 en 2 zijn voor de "gevorderden" .
    Niveau 3 is voor mensen met mindere conditie en die al langer geleden zijn geopereerd. Ik dus.
    Ik heb natuurlijk de laatste jaren veel in moeten leveren van mijn conditie.
    Maar goed. Er word wat aan gedaan. Als ik daarmee klaar ben ga ik op fitness.
    Nou...voor nu even genoeg.

    Houdoeeeeeeeeeeeeeee....groetjes xxxxxx Je lieve grote zus en Bert.

  • 15 December 2012 - 09:34

    Youetta:

    Wat maken jullie weer een prachtige reis, zeg!
    Geniet er maar van, tis er ook zo mooi...

    Liefs Youetta ( & H uiteraard )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toety & Roel

Toety & Roel

Actief sinds 09 Jan. 2010
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 64062

Voorgaande reizen:

21 November 2017 - 28 December 2017

Thailand again en oriënteren in Hua Hin

05 December 2015 - 09 Januari 2016

Thailand, Maleisië en Australie

26 November 2014 - 01 Januari 2015

Backpacken in Indonesië en Papoea Nieuw Guinea

26 November 2012 - 31 December 2012

Vakantie in Vietnam ,cambodja en Thailand

25 November 2011 - 25 December 2011

Thailand here we come again

28 Februari 2010 - 23 Maart 2010

Thailand ontdekken

Landen bezocht: