Een dagje op stap met Paul en Jimmy - Reisverslag uit Wamena, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Een dagje op stap met Paul en Jimmy - Reisverslag uit Wamena, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Een dagje op stap met Paul en Jimmy

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

06 December 2014 | Indonesië, Wamena

6 december

Vanmorgen weer lekker uitgeslapen. Om half 9 belde Onna ons op de kamer om te vragen hoe het met ons ging en of we al plannen hadden gemaakt.
Ze zei dat Paul met ons op stap wilde dus wij zijn snel gaan douchen en hebben beneden met ze gepraat. Rond 11 uur kwamen Paul en zijn vriend Jimmy ons ophalen. Eerst zijn we naar een dorp gereden waar de zwager van Onna woont en daarna zijn we naar de Baliem Valley Resort gegaan waar een prachtig uitzicht zou zijn over de vallei. Na een uur rijden moesten we eerst door een poort waar we toestemming moesten hebben om door te mogen. Toen nog een minuut of 10 omhoog en kwamen we uiteindelijk bij het Resort aan waar we ook weer toestemming moesten hebben om op het terras te zitten. Vanaf het terras heb je een schitterend uitzicht over de vallei hebt, echt super mooi. We zouden nog even naar een hangbrug in Kurima gaan maar zijn eerst nog langs wat souvenir shops zijn gegaan waar we een boog met pijlen en de traditionele tasjes die de vrouwen hier op hun hoofd dragen gekocht. Bij de hangbrug aan het water hebben we geluncht. Super gezellig was het. Paul en Jimmy hebben ons bij het hotel afgezet en wij zijn onze rugtassen weer gaan inpakken. Straks nog even wat drinken met Paul, Onna en Jimmy. Paul brengt ons morgen naar het vliegveld en zit onze tijd er in Wamena weer op.
We hebben hier erg genoten maar zijn er achtergekomen dat we voor een echte 3 daagse trekking te oud zijn.

Wie weet komen we hier ooit nog weer terug.

• 08 December 2014 - 19:27

Lusa En Pa:

Zo jullie hebben al weer veel beleeft en gezien,leuk om jullie verhalen te mogen lezen.Geniet nog maar een paar weekjes Groetjes van uit een koud apeldoorn.

• 09 December 2014 - 19:19

Samantha:

Mooie foto's, die houten beeldjes zien er leuk uit