Koh Lipe - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Koh Lipe - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Koh Lipe

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

13 December 2015 | Thailand, Koh Lipe

Op het Farmsuk Resort is het wel jammer dat er geen gelegenheid is om te eten en ook ontbijt is er niet. Je kan s'morgens ook niet even een kop koffie of thee kan maken voor je de deur uit gaat. Ik denk ook dat dat komt omdat mensen er alleen maar verblijven om de volgende ochtend de boot te nemen naar 1 van de eilanden. We hebben heerlijk in een restaurant gegeten aan een soort meertje met daaromheen allemaal hutjes waar je zelf een van kan uitzoeken om te zitten. Helaas alles in het thais dus moesten we op een briefje schrijven wat we wilden hebben. Later kwam er een jongen die ook in nederland was geweest en hij vroeg of het allemaal gelukt was omdat er een misverstand was. Heel grappig, hij was in Polen om daar vrijwilligerswerk te doen in een kindertehuis. Lijkt wel de omgekeerde wereld.
We gingen met een speedboot naar Koh Lipe, na ongeveer een uurtje varen hielden we een pauze van 15 min op koh kra, een onbewoond eiland met een prachtig mooi strand met helder turquaise water. Bij Koh Lipe aangekomen gingen we via een platform met een Longtail naar de kant vanwaar we een motor taxi namen naar het resort. Pitiusas is van een Spanjaard van Ibiza. Hij komt hier al 10 jaar en 5 jaar geleden heeft hij het Resort Pitiusas overgenomen. 10 Huisjes waarvan 5 luxe. We hebben een echt heerlijk huis met uitzicht op de zee.
Koh Lipe heeft een Walking street daar gebeurt er van alles, een winkelstraatje waar je uitstapjes kunt regelen, barretjes, restaurants. gewoon gezellig druk. In een bar " starway to heaven hebben we wat gedronken en met de eigenaar Dom gezellig zitten kletsen, hij kan een aardig woordje nederlands en bahasa.
Gisteren 11 dec en vandaag 12 dec zijn we gewoon lekker bij het resort gebleven. Lekker gesnorkeld, het water is hier heerlijk helaas door het weer niet zo super helder maar we hebben toch veel mooie vissen gezien.
Elke dag komen en gaan hier mensen, ze blijven een paar nachten en gaan weer verder. Ook wij gaan morgenochtend met de boot van half 10. Eerst moeten we naar de immigratie dienst voor een stempel in ons paspoort want we gaan naar Maleisie. De ticket voor de boot is gekocht alleen nog een hotelkamer zoeken. Vanavond lopen we nog even naar Walking Street waar we een hapje willen eten.
Het eten hier op het resort is ook echt super lekker. Alles wordt vers klaar gemaakt, s'morgens zit de kokkin op de stoep met een tjobe de boemboe te maken. Hier eten ze net als in Indonesie 3 x rijst per dag, wij houden het maar bij 2 x en beginnen de dag gewoon met vers fruit en geroosterd brood. De natuur is hier prachtig de zee mooi turqoise en heel veel vissen, en prachtig mooi koraal.

Gisteren 12 dec hebben we gewoon weer heerlijk gerelaxt en gezwommen bij het resort. S'middags rond vijf uur naar Walking Street gelopen en daar ergens wat gegeten en aan het strand in een reggae bar wat gedronken. Op de terugweg hield Roel zijn telefoon er mee op dus moesten we in het donker verder. Best eng want het begon ook een beetje regenen..

Vandaag gaan we om 9 uur met de motortaxi naar de immigratiedienst voor een stempel want we gaan naar Langkawi Maleisie. Ben benieuwd hoe het daar is.

• 14 December 2015 - 11:21

Heleen:

Zo te lezen is het weer genieten voor jullie. Lekker hoor.
    Xxx