Sorong - Reisverslag uit Sorong, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Sorong - Reisverslag uit Sorong, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Sorong

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

09 December 2014 | Indonesië, Sorong

8 December

De volgende ochtend moesten we weer vroeg op want onze vliegtuig naar Sorong vertrok om 11 uur en gezien de spits moesten we zeker om half 8 naar het vliegveld vertrekken. De chauffeur had een binnendoorweg om de drukte heen dus waren we te vroeg en konden we nog niet inchecken. Paul zou naar de luchthaven komen maar we wisten niet dat hij terug zou vliegen naar Star Mountain waar hij woont, hij kwam ons in de vertrekhal gedag zeggen. Het was kort maar gezellig en leuk om ook hem te onmoeten.

Onze vlucht vertrok zowaar op tijd en via Manokuari vlogen we door naar Sorong waar we nog even contact hebben gehad met Mona. Met de taxi zijn we naar the palermo hotel gegaa. Op goed gelu k want we hebben niet geboekt. Gelukkig hebben ze nog een kamer voor ons met uitzicht op de stad en zee, We waren net geinstalleerd toen de bel ging. Stond Vera met haar zoon ......voor de deur, Wat leuk om haar voor het eerst te zien, We zijn met z’n allen naar het restaurant gegaan waar we wat zouden drinken en omdat ze geen engels kan heeft ze een vriend gebeld die kon wel engels en een beetje nederlands. Ook al zo’n lieve jongen, hij heeft vrienden die een homestay in R4 hebben dus kijkt of er wat vrij is. Na een tijdje kwamen haar andere 2 zonen en haar man, we zijn met z’n allen even naar de winkel gelopen omdat we nog wat dingen wilden halen voor op de eilanden, daarna met de reguliere taxi busje naar het hotel, we hebben om 7 uur afgesproken want we zouden naar de kerk gaan want Patrick en Vera moesten oefenen voor kerst.
Met z’n allen hebben we wat gegeten bij een restaurantje waar je op de grond zit.
De keuken is een kraam die buiten staat en waarop gekookt wordt en er staat een bbq.
Hier was het eten echt super goedkoop met z´n zessen voor nog geen €10,- Met de taxi zijn we naar de Berlin muur gegaan. Een muur aan het water waar iedereen een beetje rondhangt en waar allemaal eetkraampjes staan. Patrick zei dat we iets moesten proeven...ben alleen de naam kwijt, maar goed daar kom ikn nog op terug. Nou wat was dat lekker zeg. Een soort dikke pannenkoek met banaan, chocola en zoete melk. Die vouwen ze dubbel snijden het in stukken en dan pakken ze het in om mee te nemen, wij hebben er met z´n allen van gesmuld want zo’n ding kan je echt niet in je eentje op.
Patrick heeft voor ons een homestay geregeld in Waigeo bij Wassai. Morgenochtend worden we om 12:00 uur opgehaald met de taxi want om 14:00 vertrekt de ferry naar Wassai.
En die schat van een Patrick heeft er voor gezorgd dat we in Wassai opgehaald worden en hij komt morgen ook naar het hotel toe.

Het was echt leuk om Vera en haar gezin te ontmoeten. Beetje jammer dat we geen maleis kunnen en zij geen engels, maar gelukkig konden we wel met een vertaal app een beetje communiceren, en kwam Patrick later. Tante Corrie belde ook nog en even met haar gepraat. Gelukkig praat ze goed nederlands en ze vond het jammer dat we niet nog even naar haar kwamen, dat had ze gezellig gevonden. Maar ja als we alles doen wat we willen dan komen we al tijd te kort.

En weer hebben we allemaal lieve familie ontmoet.

• 09 December 2014 - 18:49

Samantha:

Leuk om meer familie zo te ontmoeten en die pannenkoek klinkt erg lekker

• 10 December 2014 - 07:13

Toety: