Villa Waigeo, Wassai - Reisverslag uit Sorong, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Villa Waigeo, Wassai - Reisverslag uit Sorong, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Villa Waigeo, Wassai

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

09 December 2014 | Indonesië, Sorong

9 December. Raja Ampat

Vanmorgen werden we al vroeg gewekt door de bel van de lift. Waardeloos maar ja ben maar een beetje gaan schrijven voor er niks van komt.
We hebben de pijlen en boog bij de receptie achter gelaten want de 16e komen we weer terug. Toen we buiten kwamen zaten Vera en haar zoon Hector er al en Vera is met ons mee gegaan in de taxi en Patrick kwam er ook net aan rijden. We zijn met z´n allen naar de haven gegaan en ze hebben ons geholpen met de spullen in de Express boot te brengen. Nog even een uurtje zitten kletsen en Tante Corrie belde nog om ons veel plezier te wensen.

De tocht duurde ongeveer 1 uur en 45 minuten en zoals het hier hoort vertrekt de boot gewoon een half uur later. Gelukkig hadden we mooi 2 stoelen vooraan en had Roel alle ruimte voor zijn benen.
Toen we aankwamen was er geen loop plank en moest je via de stootwellen en autobanden op de kade klimmen. Best eng met onze zware bepakking. Gelukkig werden we geholpen door een aantal jongens op de kade. We werden ontvangen door mannen die een traditionele welkoms lied zongen in traditionele kleding.

Ook hier moeten we natuurlijk een soort van eiland belasting betalen waar we niet op hadden gerekend. Dus op zoek naar een pin automaat. Onze chaufeur van de homestay reed ons er heen. Bij Villa Waigeo werden we gelijk naar onze kamer gewezen, super groot met glimmende plavuizen en een groot bed met muskieten net. Zelfs airco. De prijzen van de homestay´s beginnen hier zo´n beetje bij IDR 300.000 pp inclusief eten snacks en drinken. Dus waarom op een matras op de grond liggen. Nadat we waren geinstalleerd zijn we naar de pier gelopen waar een man de vissen aan het voeren waren. Prachtig...kleine grote dikke dunne allemaal mooi gekleurde vissen. Al gauw raakten we aan de praat met een jongen uit Lithouwen die al bijna 11 maanden samen met zijn vriendin aan het rond trekken is. Hij is hier inmiddels al 6 weken op het eiland en vertelde ons waar je het beste kunt snorkelen. Hij wilde wel een keer met ons mee gaan.

Vanavond heerlijk gegeten en het blijkt dat we de enige gasten zijn. Heerlijk gefituurde garnalen rijst aardappelen een verschillende soorten groenten.
Roel heeft zijn go-pro ingesteld en dan kunnen we morgen voor het eerst onze duikmaskers uit proberen. Ben benieuwd.

• 09 December 2014 - 15:06

Roxanne:

Klinkt echt als een hele andere wereld wat jullie allemaal beschrijven. lijkt me heel apart om mee te maken.
    Leuk dat jullie daar zoveel mensen hebben die jullie op weg kunnen helpen.
    Ben erg benieuwd naar de GoPro filmpjes!
    Geniet ervan!
    xxx Rox

• 09 December 2014 - 18:44

Samantha:

Hoi, pap en Toetie,

het klinkt erg leuk, geniet ervan en het lijkt me leuk om de foto's te bekijken als jullie thuis zijn ;).

Veel plezier,

Groetjes en liefs
    Samantha Habib

• 09 December 2014 - 21:38

Lidy Van Bommel:

Wat een prachtige verhalen en foto's en wat zien jullie veel. Nog veel plezier. Groetjes van de Van Bommels

• 10 December 2014 - 19:46

Margo:

Erg leuk om alles te lezen en zo mee te genieten

• 16 December 2014 - 08:41

Aaron:

Hey Toety en Roel natuurlijk ook;)

Bedankt nog voor je e-mailtje! Ik heb het echt geweldig gehad nog beter dan ik van te voren dacht dat het zou zijn:D

Heb van jou nu ook al het één en ander gelezen en jij mag ook niet klagen he;)
    Super cool wat jullie allemaal doen daar!
    Geniet er nog maar goed van!

Ciao

• 16 December 2014 - 21:24

Angie:

Wat maken jullie veel mee zeg! Leuk om te horen. Ik lees uw enthousiasme tussen de regels door! Enjoy!

Veel liefs, Angie