Yeah eindelijk weer internet - Reisverslag uit Sorong, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu Yeah eindelijk weer internet - Reisverslag uit Sorong, Indonesië van Toety & Roel Laitenu-van den Bos - WaarBenJij.nu

Yeah eindelijk weer internet

Door: Toety

Blijf op de hoogte en volg Toety & Roel

18 December 2014 | Indonesië, Sorong

Het is inmiddels meer dan een week geleden dat ik een verhaal heb geplaats. Hier is overal de internet verbinding k.. en dus ook het plaatsen van foto´s is een ramp dus kan het voorkomen dat niet de juiste foto´s bij het juiste verhaal staan maar dat fix ik later wel.

10 December

Roel heeft zo veel geluk....3 x per dag rijst. Gelukkig voor mij ook gewoon groenten en aardappelen. Vandaag hebben we niet zo veel gedaan, laat opgestaan en lekker nassi goreng gegeten, een beetje bij de pier rondgehangen en voor de rest niet veel. Na de lunch zijn we nog even Waisai ingegaan om wat souvenirs te kopen en een ijsje te halen. Daarna weer op de pier gehangen en naar de vissen gekeken. In het resort naast die van ons is een hele groep mensen van de tax office uit Jakarta aangekomen, en even voelden we ons echte celebrity´s. Iedereen wilde met ons op de foto en we kregen steeds kinderen in onze armen gedrukt denk wel een man of 40. We hoefden nog net geen handtekeningen uit te delen.
Rond een uur of 4 zijn we op de vlotten bij de pier gaan liggen en hebben de vissen bamisoep gevoerd. En gewacht op de zonsondergang. Later kwamen Vladimir en Nicole bij ons zitten en hebben we gezellig gekletst. Ze waren met het vliegtuig naar Sorong gegaan, het is een 10 persoons vliegtuig en is in vergelijking met de boot niet eens zo duur IDH 200.000. Ze helpen de mensen van het resort een beetje met een goede administratie, en in en om het resort. Zo hebben ze Do´s en Don´t lijsten gemaakt die ze in elke bungalow kunnen ophangen. Dit gaat meer om de vervuiling op het land maar ook in het water. Hier weten de mensen gewoon niet wat het met de natuur doet als je alles van je afgooit, het wordt ze niet geleerd en de kinderen copieren hun ouders. Goede educatie over vervuiling enz is hier niet. Elke morgen om half 7 doen Vladimir en Nicole yoga op de pier, iedereen die zin heeft mag mee doen, mocht ik wakker zijn dan sluit ik bij ze aan. Daarna gaan we om half 8 snorkelen. Dit keer dus wel want vandaag kwam er niets van en we waren ook een beetje laat wakker en lui. Ben benieuwd. Inmiddels zijn er nog 2 jongens aangekomen die elkaar op de boot hebben ontmoet, de 1 komt uit Polen en de ander uit Ierland. Ze blijven 1 nacht en trekken morgen weer verder naar Maleisië en de Philipijnen. Zo ontmoet je steeds weer nieuwe mensen.

• 18 December 2014 - 10:25

Rene:

Ziet er mooi uit allemaal

• 18 December 2014 - 11:12

Pa En Lusa:

Mooie plaatjes,geniet van deze schitterende omgeving.